Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fragge skrev:Nyckeln behöver ligga i bilen (ej i fickan) vid tvätt annars får låset och bakluckan spel när vattnet rinner över sensorerna.
Jag har alltid bilnyckel i fickan oavsett om jag kör bilen eller är utanför bilen :p Då borde det ju vara riskfritt hoppas jag? Eller finns det någon "fara" med att ha nyckeln i fickan som jag missat?
johbj skrev: mån 11 mar 2019, 10:27
fragge skrev:Nyckeln behöver ligga i bilen (ej i fickan) vid tvätt annars får låset och bakluckan spel när vattnet rinner över sensorerna.
Jag har alltid bilnyckel i fickan oavsett om jag kör bilen eller är utanför bilen :p Då borde det ju vara riskfritt hoppas jag? Eller finns det någon "fara" med att ha nyckeln i fickan som jag missat?
Om du tvättar bilen ska du INTE ha nyckeln i fickan. Då finns risk att bakluckan öppnar sig oavsiktligt av vattenstrålen, eller ännu värre att panoramatak eller fönsterrutor öppnas om låsknappen till nycklen kommer i kläm när du hukar dig med nyckeln i fickan.
När jag ska tvätta bilen lämnar jag alltid nyckeln i bilen, då finns det ingen risk att den låser sig, eller öppnar luckor oavsiktligt.
Nyckelproblem.

Tack. Ska byta och se om det var problemet.

B18 SU HS6 motor rusar

Var lite det jag funderade på, men mås[…]

Temp kylaravatten

Kamremmen driver vattenpumpen.

Jag brukade handtvätta ungefär en g&arin[…]