Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta fenomen med öppen baklucka har även hänt oss några ggr. Det vi märkt är att alla gånger det hänt är när vi använt stäng och lås knappen på bakluckan, men aldrig när vi använder bara stängknappen. Så nu låser/larmar vi med dörrhandtaget istället. Bilen har varit inne för koll men de hittar inget fel. Obehagligt i alla fall. Vi har en V90CC 18.
Camelen skrev:Detta fenomen med öppen baklucka har även hänt oss några ggr. Det vi märkt är att alla gånger det hänt är när vi använt stäng och lås knappen på bakluckan, men aldrig när vi använder bara stängknappen. Så nu låser/larmar vi med dörrhandtaget istället. Bilen har varit inne för koll men de hittar inget fel. Obehagligt i alla fall. Vi har en V90CC 18.
Undrar om det hänger ihop med samma problem jag upplevt att luckan inte går igen när jag trycker på "stäng lås"knappen (det bara piper) vilket tydligen är kopplat till samma issue att bilen inte låser när man trycker på dörrhandtaget för att den inte känner av att nyckeln är inom tillräckligt avstånd. Jag trodde det var det som hänt när min lucka stod öppen när jag kom ut, dvs att jag bara trodde den stängdes och den kanske aldrig hade stängts överhuvudtaget.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]