- ons 06 mar 2019, 21:37
Jag ska börja med att säga att jag tycker det är roligt att meka men jag är nybörjare och behöver råd om nästan allt, i det här fallet så tänkte jag sätta i ett större sportluftfilter på min s80 2,4t 2001, jag tog bort det gamla och mindre filtret pga att det var lite trasigt och otätt och jag tror/trodde det var det som var anledningen till att tomgången som alltid varit perfekt började helt plötsligt bli ojämn och vid gaspådrag växlade automaten helskumt o ryckte o hade sig. När jag sedan monterade på det nya så var det ännu värre och motorn la av hela tiden, men jag började kolla och tyvärr var det mörkt ute så det gick inte att se mycket,MEN jag kände på plaströret som går från filtret och ner mot turbon och det kändes som det satt löst och det ska väl sitta fast över nånting och jag kunde känna med fingertopparna att den inte var fastsatt där nere men fan man når ju inte, och jag har ingen aning om hur det ser ut därbakom, kan man se och sätta dit röret om man hissar upp bilen med domkraft, och om inte,,hur sätter jag fast röret . Och vad är det röret sitter på? Och det är väl det som gör att bilen går lite hur som helst sista dagarma? Tacksam för snabbt svar så jag måste ivög tidigt i morgon

- By UnleashFusion