Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Spolade av bilen på vägen hem, efter denna veckan var den mest dammig.
Väl hemma låg ett brev i brevlådan från bilbesiktningsföretag nummer två.
Undra hur många fler brev som hinner komma företag som utför denna tjänst innan det är dags att boka en tid... :bored:
Ja det nu har jag nog fått från samtliga :) Vad de inte vet är att jag har 50 meter till en svensk bilprovning från jobb, SBP är dessutom billigare ;-)
Pollen och damm just nu ja, imorgon blir det rosa sås på lacken men fick iaf utblåset polerade idag :-)
Exakt! SBP har dessutom röda tider eller vad det kallas, ytterligare lite lägre priser... :-)

Idag blev det påfyllning av spolarvätska (tömma slattar som tog plats) och en liten tur till Örebro och Västerås. En lagom tripp i det fina vädret, som även innebar öppen taklucka för första gången i år :-)
Nu är dock bilen lika dammig som innan tvätten igår... :bored:
Mellan Västerås och Enköping körde jag om detta ekipage från Iran, inte varje dag man ser det här i Sverige. Bilden är en skärmdump från dashkamerans inspelning.
Lastbil från Iran.JPG
Lastbil från Iran.JPG (84.74 KiB) Visad 1289 gånger
Äntligen fått ordning på baken Bild Slipper ha avgassystemet hängandes under kanten.
20190302_155735.jpeg
20190302_155735.jpeg (144.18 KiB) Visad 1211 gånger
20190302_132226.jpeg
20190302_132226.jpeg (163.28 KiB) Visad 1211 gånger
TommyP86 skrev: tor 28 feb 2019, 20:57 Kupefiltret skickade jag faktiskt med eget, ville ha ett som tar mer än kolfiltret, så köpte ett Mann Frecious Plus. Går bara 1500 så får byta det samtidigt som mellanbytet på oljan.
Har du möjligtvis något nummer på vad det heter till V60?
Sidan som jag sökte på sa att den nya modellen inte finns än...
Perra83 skrev:
TommyP86 skrev: tor 28 feb 2019, 20:57 Kupefiltret skickade jag faktiskt med eget, ville ha ett som tar mer än kolfiltret, så köpte ett Mann Frecious Plus. Går bara 1500 så får byta det samtidigt som mellanbytet på oljan.
Har du möjligtvis något nummer på vad det heter till V60?
Sidan som jag sökte på sa att den nya modellen inte finns än...

Mann FP 2733
https://m.bildelaronline24.se/mann-filter/11235206
Micce1980 skrev:
TommyP86 skrev: fre 01 mar 2019, 20:56 Beställt ett nytt bromsljus i bakrutan till v60in, tror en diod gett upp. Åldern gör sej påmind...
Ah, trist. Nytt eller bildelsbasen? Antar att de skruvas bort inifrån?

Japp tydligen. Ska ändå ta av allt på luckan då jag ska sätta på plastfolie och slipa till handtaget som börjar närma sej plåten, klassiska v60 ”egenskapen”
Köpte ett på 100 mil från bildelsbasen, orkar inte gå in och köpa på åf, massa krångel Bild
Skulle vilja hitta ett handtag med kamera utan keyless att montera samtidigt, blir mer och mer nojig för att jag ska backa över nån unge. Livrädd är iof mer beskrivande ord iof.
Libbe skrev:Hur är det egentligen? Med dashkamera och Bilder?
går det inte PUL -Lagen?

Någon som vet?

*nyfiken
Fullt tillåtet att filma allmän plats så länge du sitter i bilen
Jallemet skrev:
Libbe skrev:Hur är det egentligen? Med dashkamera och Bilder?
går det inte PUL -Lagen?

Någon som vet?

*nyfiken
https://teknikensvarld.se/kamera-i-vind ... ge-337163/

Finns säkert några rejäla högar med dokument att grotta mer sig i.
Usch vad jag ogillar sånna där artiklar/rubriker! Det har ALDRIG varit olagligt. Datainspektionen gick ut och sa att det var det även fast lagen aldrig var testad och det var väldigt osäkert om de skulle kunna få nån fälld. Efter att ha gått genom hela rättsväsendet ända upp i högsta förvaltningsdomstolen med förluster för Datainspektionen i alla instanser kunde man konstatera att den lag vi har och har haft inte gör det olagligt med dashcam/bilkamera. Det blev alltså ingen ändrar lag då (Oktober 2016) domen kom, utan man bara konstaterade att Datainspektionen hade haft helt fel tolkning av lagen. (Där dom också gått ut i media och meddelat sin tolkning som om den vore lag.)

Irriterande beteende av en myndighet.
  • 1
  • 1081
  • 1082
  • 1083
  • 1084
  • 1085
  • 1912

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?