- lör 01 sep 2007, 22:53
Likaså borde de flesta klara av med hjälp av träning, att se på ett fordons placering om det avser köra ut ur cirkulationen eller ej vid den ut/infart de står vid.
Bra att du vet skillnaden, hitills har jag känt mig tveksam över dina kunskaper. Jag hoppas också att din lärarroll är bättre IRL än den är här i tråden.
GrandDanoise skrev:Ännu enklare och bättre är i såfall dagens regler, blinkar inte fordonet så kommer det att passera min infart. Blinkar det Höger så kan jag köra ut om jag bedömmer det som säkert.anp skrev:Varför missar man sin lucka just för att en vänstersvängande inte blinkar Vänster?Om den vänstersvängande blinkar vänster så vet jag att han åker förbi min infart, om han inte blinkar så ska han inte åka förbi min infart och då kan man fatta beslut tidigare.. (Förutsatt att ALLA gör så...) För att skilja den som kommer från kl: 12 alt. 15 BORDE man klara av med lite avsökning, vilket mina elever gör med lite träning... Har de missat det så ser man det på att blinkersen byter från vänster till höger ungerfär i höjd med kl: 9.
Varför sker inte det om densamme kör rakt fram?
Hur skiljer du ut en vänstersvängande, med påslagen vänsterblinkers, som kommer från ditt klockan 12 från den som kommer klockan 15 om du har en skymmande rondell ( du vet väl vad som är rondell och vad som är cirkulation? ) i mitten/vägen?
Jo jag vet vad det är för skillnad, vad duktig du är som vet det också! :lol:
/D
Likaså borde de flesta klara av med hjälp av träning, att se på ett fordons placering om det avser köra ut ur cirkulationen eller ej vid den ut/infart de står vid.
Bra att du vet skillnaden, hitills har jag känt mig tveksam över dina kunskaper. Jag hoppas också att din lärarroll är bättre IRL än den är här i tråden.
Volvo 240 Etanol edition