- tis 04 sep 2007, 19:18
#129637
Frun ringde mig på mobilen en dag och sa att bilen var stendöd när hon skulle starta den. Hon fick starthjälp och kom igång. hon åkte till sin mamma över helgen och bilen laddade ur på natten. När hon kom hem tänkte jag att batteriet måste vara slut som inte håller laddningen.
Så jag köpte ett nytt. Det funkade bra förstås. På kvällen när jag kom ut i garaget så luktade det bränd plast. Jag blev ju rädd som fasen och trodde att bilen höll på att brinna upp.
Kollade vid batteriet, vid baslådeförstärkaren men ingen lukt. Vid huven var det varmt och till slut kände jag på extraljusen som var mycket heta och skyddskåporna hade smält fast i glaset. Jag slet loss kåporna och ljusen lyste för fullt fast tändningen var av.
Jag tog bort säkringen till ljusen och lät allting svalna, sedan satte jag i den och nu funkar extraljusen som dom ska. Ljusen är Bosch Navigator 100w H1 samt Volvos monteringssats för extraljus. Djävligt konstigt tycker jag.
Så jag köpte ett nytt. Det funkade bra förstås. På kvällen när jag kom ut i garaget så luktade det bränd plast. Jag blev ju rädd som fasen och trodde att bilen höll på att brinna upp.
Kollade vid batteriet, vid baslådeförstärkaren men ingen lukt. Vid huven var det varmt och till slut kände jag på extraljusen som var mycket heta och skyddskåporna hade smält fast i glaset. Jag slet loss kåporna och ljusen lyste för fullt fast tändningen var av.
Jag tog bort säkringen till ljusen och lät allting svalna, sedan satte jag i den och nu funkar extraljusen som dom ska. Ljusen är Bosch Navigator 100w H1 samt Volvos monteringssats för extraljus. Djävligt konstigt tycker jag.
Hej och hå Ötå/Kuiva