NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Neofager
Hej jag har en Volvo v50 1,6d från 09 den startar inte ibland och är väldigt trött vid gaspådrag och kan stanna tittsomtätt har haft inne den på verkstad och dom har bytt EGR ventilen och bränslefiltret samt kollat om han tjuvdrar luft in i bränslesystemet men det hjälpte inte dom kan inte hitta felet! Då tänkte jag att jag vänder mig till er här på forumet. Hjälp??
Japp den har varit på Brandt och dom har tydligen mätt sig till att det är box som är kass men det skulle kosta mycket. Men det finns begagnade. Då undrar jag vart den sitter och om det går att byta själv.
Jag vet inte att det är så här på Volvo men ett annat bilmärke behöver den "nya" boxen nollas mot bilens styrenhet med dator innan den tas ut. Sedan måste den aktiveras mot den nya huvudenheten i den nya bilen. Detta gällde alla boxar som kommunicerade via canbus.

Om Volvo har samma system vet jag inte , men jag skulle kolla upp saken noga innan jag börjar.

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

https://www.bildelsbasen.se/sv-se

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]