NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dieselvärmaren på min MY08 V50 fungerar fint om jag direktstartar den man av någon anledning så får jag inte tiduret att fungera.Om jag ställer en tid och sen PÅ så flashar PÅ ett par gånger innan den går tillbaka till AV. Någon som har nån teori om vad problemet kan vara?
2019-01-31_104920.jpg
2019-01-31_104920.jpg (53.13 KiB) Visad 328 gånger
Phyxius skrev:Dieselvärmaren på min MY08 V50 fungerar fint om jag direktstartar den man av någon anledning så får jag inte tiduret att fungera.Om jag ställer en tid och sen PÅ så flashar PÅ ett par gånger innan den går tillbaka till AV. Någon som har nån teori om vad problemet kan vara?
Min betedde sig så innan jag konstaterade att det var fel på kretskortet i styrdonet, felsökning med VIDA sade fel på förbränningsfläkt, men det blev väl kontentan av felet i styrdonet. Om "PÅ" bara hinner flasha ett par ggr innan det blinkar "AV" igen tyder det på något i mjukvaran, kan vara att någon parameter för start inte uppfylls, tex för hög yttetemp, låg batterispänning etc, eller som i mitt fall felaktig rapport från mjukvaran om fläktfel. Kolla startschemat nedan, det tar ca 45 sek efter att fläkt, glödstift startat som dieselpumpen går igång och skulle den inte tända bränslet har du flamdetektering 125sek in i startcykeln, skulle det vara något fel här skulle brännaren gå i ca 2min innan den skulle visa "Av" på displayen.

Bild
Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

https://www.bildelsbasen.se/sv-se

Hej Fråga gällande min Xc-70 -15 Har […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]