- ons 30 jan 2019, 01:19
Volvos bensin hybrider är fruktansvärt törstiga om man kör dem på bensin.
Så det är fram med laddsladden hela tiden så ofta det går för att få ner genomsnittsförbrukningen till den fantastiska låga nivån som alla påstår.
Kan lika väl köpa en riktig T6 motor och inte räkna decilitrar i förbrukning då och få riktig AWD som fungerar i alla lägen.
Tycker det är synd att de givit upp dieselhybriderna som är optimal när det gäller förbrukning.
Hade de funnits idag hade jag köpt en ny imorgon.
Typ D5 motorn plus elmotor drift på bakhjulen.
Så det är till att ha en dieselbil och ev en mindre elbil framöver tyvärr.
Spid3r skrev: ↑sön 27 jan 2019, 19:29 Det är faktiskt helt skamligt med knappa 4mil el-körning.Jag är inne på samma linje där.
Det blir lite absurd att jämföra en normal-blandad-körning mellan "en nyare dieselbil" och en "laddhybrid", tror inte att vi minskar miljöpåverkan då dessa T6-or och T8-or är jättetörstiga när man väl kör på bensin. Det blir lite dubbelmoral enligt mig, men men, det blir väl bättre framöver.
Volvos bensin hybrider är fruktansvärt törstiga om man kör dem på bensin.
Så det är fram med laddsladden hela tiden så ofta det går för att få ner genomsnittsförbrukningen till den fantastiska låga nivån som alla påstår.
Kan lika väl köpa en riktig T6 motor och inte räkna decilitrar i förbrukning då och få riktig AWD som fungerar i alla lägen.
Tycker det är synd att de givit upp dieselhybriderna som är optimal när det gäller förbrukning.
Hade de funnits idag hade jag köpt en ny imorgon.
Typ D5 motorn plus elmotor drift på bakhjulen.
Så det är till att ha en dieselbil och ev en mindre elbil framöver tyvärr.
XC60 D5 Polestar Engineered AWD AUT Inscription -2018
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016