Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag ser bilen, den är inte igång men ändå:
IMG_0980.jpg
IMG_0980.jpg (36.57 KiB) Visad 1167 gånger
av stevvee
Robbi skrev:Jag ser bilen, den är inte igång men ändå:
IMG_0980.jpg
Är den låst då?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
stevvee skrev:
IMG_0980.jpg
Är den låst då?

Japp, appen säger det och när jag gick ut så var den både låst och avstängd. Har testat att starta och låsa men samma kommer upp när jag ska fjärrstarta via VOC. Den skiten har aldrig fungerat någon längre period. Rena floppen och det är tredje bilen med VOC.
av stevvee
Robbi skrev:
stevvee skrev:
IMG_0980.jpg
Är den låst då?

Japp, appen säger det och när jag gick ut så var den både låst och avstängd. Har testat att starta och låsa men samma kommer upp när jag ska fjärrstarta via VOC. Den skiten har aldrig fungerat någon längre period. Rena floppen och det är tredje bilen med VOC.

Har märkt att flera har bekymmer men i mitt fall har det fungerat inprincip klanderfritt i ett år.
Och det roliga med det är att jag har noll teckning på mobilen nere i garaget men bilen klarar det.

Har du fått någon uppdatering ?

av Xanthopteryx
Har varit med om det en gång men det släppte sedan.
Annars fungerar VoC rätt bra faktiskt (förutom att appen tar hundra år att starta om den inte används på några timmar eller så).

Bra att ta lite skärmdumpar och tider och skulle sedan rapportera till Volvo samt till verkstad.
Användarvisningsbild
av Robbi
Men ärligt talat, det är väl ingen som helst nyhet att VOC har krånglat mycket. Min kusin var förr ansvarig chef för skiten och han kliade sig i huvudet många gånger. Det är inte ok på något sätt med de problem som har varit och fortfarande är. Kanske blir ordning nu när VW har köpt den.
av ansjo
Jag fick rådet av min servicetekniker att avinstallera appen och lägga in den igen, och se på fan så funkar den bättre nu. Men inte helt 100, det ska gudarna veta ;-)
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Robbi skrev: lör 26 jan 2019, 16:36 Men ärligt talat, det är väl ingen som helst nyhet att VOC har krånglat mycket. Min kusin var förr ansvarig chef för skiten och han kliade sig i huvudet många gånger. Det är inte ok på något sätt med de problem som har varit och fortfarande är. Kanske blir ordning nu när VW har köpt den.
Antar att handlar mycket om mjukvara. Om det fungerat dåligt innan kan det fungera bättre med en senare version. Jag har använt det i två månader nu och inte upplevt några problem alls. Visst skulle det kunna gå fortare att ställa in parkeringsvärmaren. Nu tänker den i ca 10 sekunder.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag har haft samma fenomen några gånger med texten ”Bilen används”. trots att bilen är låst och parkerad.

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]