Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev: fre 25 jan 2019, 23:48 Jag startade denna tråden för att se hur ni tolkade det som sagts. Det har både varit de som tror att det är bränslet som avses, och som anser att det är bilen. Men om det är bilen, så diskvalificerar man ju hybrider också. Eller?
Om man läser avtalet så förbjuds alla bilar med en bensin eller dieselmotor, oavsett om de är hybrid eller körs på förnyelsebart biobränsle.

Nu betyder ju avtalet inte ett skit då det är flera val innan 2030, EU ska ge sitt godkännande och vi har en lågkonjunktur imellan en som Derank säger och då skiter man ju alltid i miljön för att överleva och alla avtal ryker all världens väg.

Fossilfria transporter. Fossilfri laddning och tankning ska möjliggöras genom att
infrastrukturen byggs ut. Investera i produktion och distribution av biogas. Från år
2030 kommer det inte längre vara tillåtet att sälja nya bensin- och dieseldrivna bilar
HWO dieseln innehåller ofta Palmolja. = miljöajabaja, men det missade man i sin iver.
Jag tror det togs bort 2015 (i Sverige), men den innehåller animaliska fetter även idag.

Sannolikt slaktrestprodukter idag, men när dom inte räcker då?
Dessutom behöver vi minska köttätande = mindre antal kor.
(Tyvärr. Älskar kötträtter)

HWO innehåller ju också växtoljor.
Det är ju nästan förbjudet att vara bonde idag.
Hur ska detta gå ihop?
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]