- tis 22 jan 2019, 16:17
Hej på er! Jo det är så att förra året i Juni blev jag en ägare till en C30 T5, fantastisk bil! Tills föra månaden. Efter ca 1 Tim körning går ABS lampan och Antispinn lampan igång, varv och hastighetsmätare funkar inte, motoreffekt nedsatt. Annars funkar allt annat, var på Skobes idag och de felkoder som vi kunde få är:
BCM-0100 kommunikationsproblem med ECU
BCM-0115 kommunikationproblem mellan styrenheter
BCM-0148 felaktig konfigurations id
CEM-DF17 CAN-L höghastighetsnät felaktig signal
CEM-E000 kommunikation med styrenhet, felaktig signal
SWM-0A11 kommunikation mellan styrenheter, signal saknas
Som ni ser så är det en del och de vet inte vad felets ”område” ligger, dvs de vet inte var de ska börja leta. Och en dag felsökning av systemet och kablar ligger på 5000. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre, kan bli väldigt dyrt. Långt över bilens värde säger Skobes. All hjälp sökes! Kan jag felsöka något? Hur blir jag av med bilen utan att skrota den? Ska jag skrota den?
BCM-0100 kommunikationsproblem med ECU
BCM-0115 kommunikationproblem mellan styrenheter
BCM-0148 felaktig konfigurations id
CEM-DF17 CAN-L höghastighetsnät felaktig signal
CEM-E000 kommunikation med styrenhet, felaktig signal
SWM-0A11 kommunikation mellan styrenheter, signal saknas
Som ni ser så är det en del och de vet inte vad felets ”område” ligger, dvs de vet inte var de ska börja leta. Och en dag felsökning av systemet och kablar ligger på 5000. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre, kan bli väldigt dyrt. Långt över bilens värde säger Skobes. All hjälp sökes! Kan jag felsöka något? Hur blir jag av med bilen utan att skrota den? Ska jag skrota den?
- By Gystomps