NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Truckdoktor
På just din borde en Noname-generator duger helt. Det är andra biltillverkare som bråkar, även med märkesvaror. Tyskarna samt Ford kan vara en asshole, då generatorn är med på länken sedan ca. 2010 och bilen känner bara igen original.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av dieselputte
Noname generator må funka, men det gäller då att regulatorn har 3 stift och limmar mot bilens styrsystem ! Köp inte en generator som bara har 2 stift i anslutningen till regulatorn, då kommer det bara larma för el-system fel. Man kan ju iofs flytta över regulatorn från den gamla generatorn till den nya så länge som den passar mekaniskt.
av Truckdoktor

dieselputte skrev:Noname generator må funka, men det gäller då att regulatorn har 3 stift och limmar mot bilens styrsystem ! Köp inte en generator som bara har 2 stift i anslutningen till regulatorn, då kommer det bara larma för el-system fel.
Det var nog just det jag skrev om. Då är den här redan LIN-styrd eller liknande. Se till att den iaf. motsvarar det artikelnummer av generatorn som sitter i bilen.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

https://www.bildelsbasen.se/sv-se

Hej Fråga gällande min Xc-70 -15 Har […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]