Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
VolvoB20 skrev:
??? Har flera ggr provkört redan sålda nybilar som betällts och specifiserats av kund. Så det är definitivt inga fantasier. Som handlarna brukar säga "Ta det djävligt försiktigt, det är kundbil som ska hämtas i övermorgon"

Nu kan jag ju inte fatta varför någon skulle vilja provköra en gammal classic som snart inte ens tillverkas längre.
Vad för handlare pratar du om ??
Personligen tror jag du söker uppmärksamhet som en 3 åring, vilket detta korkade inlägg resulterar i (o jag gick på det :lol: ) .

Rent skitsnack att handlare "lånar ut" kundsålda bilar för provkörning.
Det finns inte i min värld överhuvudtaget att det skulle ske hos en Volvohandlare allafall.
Användarvisningsbild
av Jensen
Frigge skrev:
VolvoB20 skrev:
??? Har flera ggr provkört redan sålda nybilar som betällts och specifiserats av kund. Så det är definitivt inga fantasier. Som handlarna brukar säga "Ta det djävligt försiktigt, det är kundbil som ska hämtas i övermorgon"

Nu kan jag ju inte fatta varför någon skulle vilja provköra en gammal classic som snart inte ens tillverkas längre.
Personligen tror jag du söker uppmärksamhet som en 3 åring, vilket detta korkade inlägg resulterar i (o jag gick på det :lol: ) .

Det finns inte i min värld överhuvudtaget att det skulle ske hos en Volvohandlare allafall.
Jag tror vi nästan svarade samtidigt, håller med dig helt, en pajas som vill ha uppmärksamhet för en riktigt fet lögn.
av mojja
Frigge skrev:
VolvoB20 skrev:

Bara för att du är volvo anställd så innebär det inte att du vet vad försäljarna håller på med..

Jag är inne på min 3dje nya volvo på 5 år och jag har provkört kundbilar senast så provkörde jag en kunds v70 då jag inte kunde bestämma mig för v70 eller v50..

Så visst händer det..

Tycker du ska tagga ner ett par kilo innan du kallar folk för lögnare och uppmärksammhets beronde..

Jag tycker du är en besserwisser som tror att du vet allt

//mojja
Användarvisningsbild
av Mr H
Tänk att det ska vara så förbannat svårt att hålla ett vänligt tonläge på det här forumet, även om man har olika åsikter!!
Var och varannan tråd spårar ju ur.....

Skärpning grabbar!!
Användarvisningsbild
av Jensen
mojja skrev:
Frigge skrev:
VolvoB20 skrev:

Bara för att du är volvo anställd så innebär det inte att du vet vad försäljarna håller på med..

Jag är inne på min 3dje nya volvo på 5 år och jag har provkört kundbilar senast så provkörde jag en kunds v70 då jag inte kunde bestämma mig för v70 eller v50..

Så visst händer det..

Tycker du ska tagga ner ett par kilo innan du kallar folk för lögnare och uppmärksammhets beronde..

//mojja
Kan säkert ha hänt, men att försöka göra detta till ett vanligt scenario ÄR rent skitsnack, vare sig du varit med om det eller nån annan.
Detta har inget med besserwisser att göra, tror inte nån här vet hur mycket skitsnack det skrivs utav olika personer här på forumet, det är väl klart att man reagerar, det har inget att göra med att man vet allt för att man jobbar på Volvo, Bilia mm, ofta är det också så att personen som skriver här inte ens varit med om saker, utan man har ofta hört av någon annan.
av mojja
Jensen skrev:
mojja skrev:
Frigge skrev: Vad för handlare pratar du om ??

Så visst händer det..

//mojja
Kan säkert ha hänt, men att försöka göra detta till ett vanligt scenario ÄR rent skitsnack, vare sig du varit med om det eller nån annan.
Detta har inget med besserwisser att göra, tror inte nån här vet hur mycket skitsnack det skrivs utav olika personer här på forumet, det är väl klart att man reagerar, det har inget att göra med att man vet allt för att man jobbar på Volvo, Bilia mm, ofta är det också så att personen som skriver här inte ens varit med om saker, utan man har ofta hört av någon annan.
Tror verkligen inte detta är ett vanligt scenario men att det inte händer och att det är en omöjlighet är att ta i.

Jag har provkört en annan kunds bil som var leveransklar. Så visst händer det..

Min säljare vet att jag menade alvar o jag tror inte han släpper bilen till vem som helst men jag har fått provköra o säkert flera andra som har fått göra det med.

Men hade jag kommit från gatan och inte handlat bilar av han tidigare så tror jag inte heller att jag skulle ha fått provköra bilen som var leveransklar ut till kund.

Allt beror ju på dina tidigare kontakter med säljaren och om han tror eller vet att du är en potentiell kund, Visst skulle jag vara skitsur om jag såg en annan snubbe komma i min nybeställda bil o pressa den på e18 utanför mig. Tror inte ens jag hade fullföjt detta köp.. Men det som kunden inte vet om tar den inte skada av verkar vara ett måtto många säljare lever efter..

//mojja
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Frigge skrev:
VolvoB20 skrev:

Jensen skrev:[Jag tror vi nästan svarade samtidigt, håller med dig helt, en pajas som vill ha uppmärksamhet för en riktigt fet lögn.

Och vem i hela helvete är ni som far omkring och beskyller mig för att vara en lögnare. Tror ni själva skulle behöva växa upp och ge fan i att fara omkring och kalla folk lögnare.

Ni pratar som ni har förstånd till. Ta tex bilen jag kör nu. Innan köpet var jag och provkörde V70 med 2,5T och AWD en ganska lång runda, ca 10 mil Nu ville ju jag ha den med den på då tiden nya 185 hks D5an och någon sådan hade man inte inne som demo. Då fick jag rulla en kort runda med med en kundbil (D5a) som skulle leveras dagarna efter.

Sträckan jag körde med kundbilen var ca 2 mil, volvosäljaren följde själv med i bilen och kollade så jag körde lungt och fint under turen.

Det är inte första gången det hänt mig, alla handlare har inte alla modeller och motoralternativ hemma som demobilar.

Pajaser och lögnare kan ni fan i mig vara själva........

Vi kan diskutera om vad som är bäst, bensin/diesel, manuell/automat, halogen/exenon hela dagen, ni får gärna tycka att att jag har fel, inga problem, bara roligt att höra andras uppfattningar

Men när ni går över till personangrepp och liknande då har botten gått ur helt och hållet.
av air
Självklart har man tagit kundbilar på en liten tur om de varit intressanta bilar. I de flesta fall har inget gått sönder...
Användarvisningsbild
av Jensen
VolvoB20 skrev:
Frigge skrev:
VolvoB20 skrev:

Jensen skrev:[Jag tror vi nästan svarade samtidigt, håller med dig helt, en pajas som vill ha uppmärksamhet för en riktigt fet lögn.

Och vem i hela helvete är ni som far omkring och beskyller mig för att vara en lögnare. Tror ni själva skulle behöva växa upp och ge fan i att fara omkring och kalla folk lögnare.

Ni pratar som ni har förstånd till. Ta tex bilen jag kör nu. Innan köpet var jag och provkörde V70 med 2,5T och AWD en ganska lång runda, ca 10 mil Nu ville ju jag ha den med den på då tiden nya 185 hks D5an och någon sådan hade man inte inne som demo. Då fick jag rulla en kort runda med med en kundbil (D5a) som skulle leveras dagarna efter.

Sträckan jag körde med kundbilen var ca 2 mil, volvosäljaren följde själv med i bilen och kollade så jag körde lungt och fint under turen.

Det är inte första gången det hänt mig, alla handlare har inte alla modeller och motoralternativ hemma som demobilar.

Pajaser och lögnare kan ni fan i mig vara själva........

Vi kan diskutera om vad som är bäst, bensin/diesel, manuell/automat, halogen/exenon hela dagen, ni får gärna tycka att att jag har fel, inga problem, bara roligt att höra andras uppfattningar

Men när ni går över till personangrepp och liknande då har botten gått ur helt och hållet.
Jag hävdar fortfarande att du snackar en massa skit, du försöker få det att framstå som världens naturligaste sak att säljarna tar fram en kundbil så fort du vill provköra något dom inte har.
Man har ett stort ansvar gentemot den befintliga kunden, och man vill nog inte stå där vid leverans och förklara varför bilen gått några mil, eller riskera att något händer med bilen bara för att du skall få provköra.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jensen skrev: Jag hävdar fortfarande att du snackar en massa skit, du försöker få det att framstå som världens naturligaste sak att säljarna tar fram en kundbil så fort du vill provköra något dom inte har.
Man har ett stort ansvar gentemot den befintliga kunden, och man vill nog inte stå där vid leverans och förklara varför bilen gått några mil, eller riskera att något händer med bilen bara för att du skall få provköra.
Jensen skrev: en pajas som vill ha uppmärksamhet för en riktigt fet lögn .
Du hävdar alltså att jag står här och ljuger er rakt upp i ansiktet. Nu får du väl för helvete ta och skärpa dig. :evil:
Och jag skriver inte att man lånar ut bilar hux flux. LÄSA VAD JAG SKRIVER, jag skrev att jag bara fick rulla några få mil med säljaren med i i bilen, dels för att det inte skulle bli för mycket på mätaren, dels för att han ville se till att jag körde försiktigt.

Men det har väl aldrig hänt då, du verkar ju veta bra mycket bättre än jag själv hur det gick till när jag köpte min bil. Vem vet du var kanske till och med eller....nej nu vet jag
Jensen skrev: ofta är det också så att personen som skriver här inte ens varit med om saker, utan man har ofta hört av någon annan.
Du har väl hört från "någon annan" som var med när jag skulle köpa min bil och han har berättat för dig hur allt gick till.

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]