- tis 01 jan 2019, 13:17
#1289601
Jag klipper ur ett inlägg från ett annat forum som jag tycker var väldigt bra skrivet, och det är inte jag som har skrivit.
Eftersom tråden numer handlar om enkelheten/tillgängligheten att ladda, kommer jag nu med en personlig iakttagelse:
Har kört eGolfen 460 mil på 2 månader och: JA - det är lite meck vid långresor (vilket vintertid handlar om +15 mil). Vi har som längst varit 32 mil hemifrån och då får man planera lite. Inget som stör om man VILL köra elbil. Om man inte vill köra elbil, så kommer det nog dröja 5-10 år innan man tänkt om då merparten bilar kommer att vara elbilar. Samma omställning var när fossilbilen kom. I början fanns det ont om fungerande mackar och man hade ju redan hästen och visste hur den skulle skötas.
Diskussionen är en ickefråga: Du som VILL köra på el - gör det (och njut av det) Du som INTE vill - fortsätt med din gamla fossilhäck (eller en nyinköpt dito) Det finns för och nackdelar med båda. Själv så blir det aldrig mer en fossilbil.
På uppfarten: EX30 SR Plus -24 och EC40 Twin Plus -25
Senast sålda Volvo-bilar... XC60 D4 AWD -16 , V70 D4 Classic Sport -16 Polestar , 780 -87 , S60 2,4 -08 , XC70 D5 -07 , V50 T5 -05 , S60 T5 -01 V70 -04 , S70 -99 , S70 GLT -98 , V70 GLT-98 , 850 GLT -83 , 745 16V -90 , 244 GLT -88B