Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agnetorp
Efter att ha köpt en begagnad xc70 2015 med VOC. Fick ingen kontakt. Varit på Bilia 2 ggr och de aktiverade den via mjukvara. Tillslut fick jag kontakt med bilen och kunde para ihop.Men det var enda gången nu ingen kontakt. Vad kan det vara som är fel. Finns det någon form av batteri till VOC enheten?
Tips tacksamt. Börjar ledsna på Bilias oförmåga att fixa detta.
av agnetorp
Verkar inte vara kontakt med bilen. Appen är uppe och snurrar, allt ser bra ut,. Står att bilen används just nu. Men bilen står på gården. Så det är nog problem för bilen att kommunicera.
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min bil, med VOC, blev jag ju tvungen att skaffa en smartfån för att kunna använda funktionen. Var ute på orienteringstävling och campade då, när vi stack och skaffade en telefon som dög. Tankade ner VOC-appen och skulle koppla upp mot bilen. Men det var lögn. Den tvärvägrade i två dagar. När vi kom hem gick det utmärkt. Det var helt enkelt för dålig täckning för bilen där vi stod, så den kunde inte kommunicera med servern.
Nu är det ju sju år sedan, så täckningen har allmänt ändrats till det bättre, men det finns fortfarande ställen, och tillfällen, där det inte går att se mer än vad bilen fått över till servern någon gång vid ett tidigare tillfälle. Detta märks tydligt om man försöker ställa motorvärmaren eller låsa bilen via appen. För sådana funktioner måste den kommunicera med bilen då. För att titta på mätarställningen räcker det att läsa av det senaste bilen skickade till servern.
av agnetorp
Har haft inne bilen på Bilia nu 4 ggr. De har bytt antenn nyligen. Finns inga felkoder. men tjänsten fungerar ej som den skall .1 av 10 ggr så kan jag starta värmaren och se bilens position. Bilia säger att det är problem med tjänsten som sådan. Har vänner som har exakt samma årsmodell och de har inga problem. Vad gör man?
Användarvisningsbild
av discokaj
@agnetorp, Hej, jag har samma problem som dig nu med min bil, bilen gick i offline läge var inne och uppdatera mjukvara för 745:- och felet kvarstår, nu vill dom ta in bilen och börja felsöka kablar och antenner... Har du löst ditt problem? Skicka gärna mig ett meddelande vore jätte tacksam!
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]