Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan tillägga att jag var ner till säljaren och sa att han får köpa tillbaka bilen, jag klaga på att motorn håller inte måttet. Han ville inte köpa in den på grund av missljudet, men sa jag bilen är inte sliten den är undermåligt byggd av just er Volvo. Det kan du väl ändå inte belasta mig?!
Det här betyder Volvo har satt mig i en rävsax hehe jag kan varken byta in den eller sälja privat, grund lurad!! :mad:
x74 skrev:
Derank skrev: mån 24 dec 2018, 09:37 Tycker var och varannan jag kört viner mer el mindre. Många tänker nog inte ens på det. Det blir nog något som kommer att vara vea motorernas kännetecken.

Lär rulla tiotusentals vinande vea efter vägen med tiden, tror du inte? Och frågan är om det gör något, förutom ljudet.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det är inget jag betalat en hel års lön för, hade demo bilen haft vinande hade jag avstått direkt från köp.
Jag fick alltså ingen val möjlighet, ligger man exakt rätt varvtal under körning kan det bli ett skorrande ljud, långt ifrån både modernt och premium.
Fast du verkar acceptera det mesta när jag läser dina inlägg.
Jag har aldrig kört en Volvo diesel som inte skorrar, viner el vibrerar till och från.

Och då har jag kört det mesta.

Kliv in i en v6a direselfrån tex Audi.. du kommer aldrig sätta dig i din Volvo igen.

Jag har flera kollegor som påstår att deras xc60 minsann inte vibrerar el växlar ryckigt och när man sedan åker med dom och påpekar att det vibrerar ju i hela bilen säger de att så gör ju en diesel.

Eller när jag påpekar att lådan slår i växlarna så säger de genast, såhär brukar den inte göra........osv

Men du ska såklart reklamera det. Är det något allvarligt kommer Volvo stå för det iaf.

Jag säger bara Hur jag upplever Volvos motorer i olika modeller.

Ja och jag har kört min sedan ny, och vet hur en motor ska låta, och då kändes den precis ny fri från missljud.
Reagerar lite på dina inlägg att bla den i v40 tråden där du tyckte vinandet var normalt, nej det är inte normalt, sen känns det som du vill "normalisera" oljud från Volvo motorer bla "frågan är om det gör något förutom ljudet" ja det gör enhel del för att fortsättningsvis få sälja bilar. Vi stannar där.

Skillnaden kanske är att jag gör skillnad på en egenskap och missljud.
Har mailat Volvo cars support fick svar idag, nånting händer iallafall påstår dom!? Tänk att man själv ska behöva lägga ner så mycket energi på en sån sak, som är självklart att en verkstad ska hålla en med info. Dock inget datum, nu har vi ju passerat bäst före datum 2ggr!?

"Arbete pågår med det ljud som du upplever i bilen, när det arbetet är klart kommer Bilia kontakta dig för åtgärd.
Det är inget farligt att köra med detta ljud, det blir inga motorskador."
Och som sagt, jag skulle tippa på att det kommer att rulla tiotusentals med det ljudet i framtiden då de flesta låter mer el mindre och gör iaf 7ngen skada.

Derank skrev: lör 29 dec 2018, 10:24 Och som sagt, jag skulle tippa på att det kommer att rulla tiotusentals med det ljudet i framtiden då de flesta låter mer el mindre och gör iaf 7ngen skada.

@Derank,

"gör iaf ingen skada", hur säker är du på detta?
III skrev: sön 23 dec 2018, 11:11 Jag har från en källa fått höra att ljudet kommer av felaktigt spel (oklart vilket). Man byter balansaxelpaketet för säkerhetsskull för man är fortfarande osäker på om det uppstår skador på balansaxelpaketet. Enl denna källa skulle det räcka att justera spelet och att det kanske blir åtgärden framöver utan byte men analyserna är inte klara. Huruvida detta är korrekt eller inte vågar jag inte svara på men det kanske är förklaringen till att inte alla låter och att man inte har utvecklat något nyare balansaxelpaket. Så fall skulle man kunna undra varför det är tyst från början för att sedan bli missljud.
Skulle inte förvåna mig om det är så. Skulle ljudet dyka upp igen på min (nu efter byte) så blir det till att rycka sumpen och kolla läget.
Är din källa volvomek?
När Volvo har tagit fram en fungerande åtgärd, så vore det högst märkligt om inte Volvo kontrollerar samtliga bilar vid service för åtgärd. Annars är det att lura kunder, och Volvo kan slå igen butiken. Själv tycker jag de borde vara högst bekymrade över alla missljud som rullar på vägarna från deras egna bilar, det ser ju inte bra ut. Jag som privat tycker det är högst allvarligt om man som Volvo vill klättra på premium stegen och inte ser till att få undan problemet från vägarna, som sagt dålig reklam. Inte ens bilia själva vill ha tillbaka bilen med missljud :-o .Min bil är ingen höjdare med en kall start i car porten, fy satan vad den viner, lipar varje gång.
Cotag skrev: lör 29 dec 2018, 22:31
Derank skrev: lör 29 dec 2018, 10:24 Och som sagt, jag skulle tippa på att det kommer att rulla tiotusentals med det ljudet i framtiden då de flesta låter mer el mindre och gör iaf 7ngen skada.

@Derank,

"gör iaf ingen skada", hur säker är du på detta?
Om det inte ger några motorskador, så ger det iallafall skador på kunden, jag köper inga fabriks nya Volvo nå mer.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 132

ATF tycker iallafall jag känns väldigt[…]

240 startar inte

Jag gjorde precis så som du sa och nu funkar[…]

Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]