NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattiasv60
Hej,
det vore nog bra med lie mer info.
"var inne" - gjordes jobbet på verkstad är det väl bara att åka tillbaka och be dem lösa felet de själva orsakat ?
"går inte att ta bort felkod" - vissa felkoder går väl inte att radera med vilken läsare som helst (?) utan kräver VIDA eller motsvarande. Alternativt om koden ej går att radera - så är ju något fortfarande fel. Vad pekar felkoden på ?
/M
av Micke1960
Va på en mecaverkstad dom påstår felet uppstod då generatorn gick sönder.Visar felkod (styrdonfelakigt)sensorer kommunikations fel. Vet att detta inte visades förut
av Andreas123
Samma i min min bil generatorn havererade,jag bytte den får inte heller bort felkoder på srs.Tydligen så sätter den felkod i crashminnet i srs modulen som inte kan raderas.Volvo kanske kan radera eller programmera om på nått sätt.
av Dina
En dag min V50 vägrade starta. Det såg ut att generatorn hade lagt av. 7500 kostade byte på Bilia. Sedan reparationen hos Bilia lyser: SRS airbag service omgående. Det verkar som att det är återkommande hos Volvo då många andra har skrivit om det på olika forum. Volvo vägrar att bekosta reparation då garantin på bilen gått ut, förstås! Bilia säger att det enda som hjälper att byta airbag styrenhet kostnad 5900 kr + arbete 3000 kr. Efter förhandling lyckades jag att slippa betala arbetskostnaden. Enligt Bilia så är detta standard att man drabbas förr eller senare av detta fel. Varning!
Nästa elbil från Volvo?

Designen är väl varken lockande eller fr[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]

Värmare XC60 22-

Jo, men vid minus 40 är det kraftig nedkylnin[…]

Kan du skruva själv? I så fall riv ner […]