Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
volvo är ganska ensamma med sånt här system på marknaden och haft det bra länge nu så dåligt ska man nog inte säga att det är andra biltillverkare har ju knappt börjat med det
Användarvisningsbild
av Dex
wetterstrom skrev: fre 21 dec 2018, 17:16 volvo är ganska ensamma med sånt här system på marknaden och haft det bra länge nu så dåligt ska man nog inte säga att det är andra biltillverkare har ju knappt börjat med det
Kan bara hålla med dig.
Redan år 2012 hade VOC de funktionerna som en del bilmärken får först nu 2019.
Tycker det fungerar till 100% de flesta gångerna.
Sedan stör man sig på om det inte skulle fungera 1 gång.
Jag tror att alla som köper en ny Volvo idag köper med VOC om de är något tekniskt informerade.
Har man blivit van vid dessa bekvämligheter så kommer man bli besviken när man köper något annat bilmärke just nu i alla fall.
av Flinta
Är det något annan bilmärke som har Appstyrd värmare? Fjärrkontroll till värmaren har väl flera märken, men då är det väl nån räckviddsbegränsning misstänker jag...är det några 100 meter lr räcker fjärren km-vis?
Användarvisningsbild
av Dex
Flinta skrev: sön 23 dec 2018, 14:17 Är det något annan bilmärke som har Appstyrd värmare? Fjärrkontroll till värmaren har väl flera märken, men då är det väl nån räckviddsbegränsning misstänker jag...är det några 100 meter lr räcker fjärren km-vis?
Audi/VW har ju parkeringsvärmare via app i telefonen också.
Skulle tro att BMW också har det.
Men fjärrstart har de nog inte ännu.(förutom lyx-modellerna då kanske)
av tunnis
Merca har Appstyrning av värmaren.
Användarvisningsbild
av joel80
Min Nissan Leaf har appstyrd värme och kyla. Men det är betydligt långsammare än VOC. Fördelen är väl att man i appen kan ställa vilken temp man vill ha.
av Flinta
OJ är det så många märken som har det :-o Ställa tempen skulle jag oxå vilja, tycker min xc40 är mycket svalare inuti än vad min v40cc va.
av stevvee
Flinta skrev:OJ är det så många märken som har det :-o Ställa tempen skulle jag oxå vilja, tycker min xc40 är mycket svalare inuti än vad min v40cc va.
Har du provat vrida upp tempen innan du stänger av bilen för att se vad som händer när du kör värmaren ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Flinta
Nej, jag vill inte hålla på och ändra tempen fram och tillbaka varje gång jag kör värmaren (använder den 3-5 ggr per dygn). Jag har tempen inställd på 23 grader och det hade jag i min v40cc oxå, och i den blev det mycket varmare. Men i v40:n gick värmaren 45-50 min och i xc40:n går den bara 30 min.
av wetterstrom
vanlig bränslevärmare i bilarna är ju fortfarande ovanligt hos många biltilverkare, är väl nästan bara volvo,vw,audi,merca,o bmw typ som erbjuder detta i Sverige iallafall
D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta?

Låtit Bilia Strängnäs byta huvudba[…]

B230fk banjoanslutningar

Har hittat rätt bult nu äntligen, ifall […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Är i tagen och ska byta från xc90 D5 ti[…]