- mån 13 aug 2007, 15:29
Sedan tycker jag också att...
- bilen kunde ha varit snyggare (inte varit så hög, haft lägre markfrigång och mindre glipa mellan däck och hjulhus samt haft smäckrare bakre kofångare)
- att benutrymmet i baksätet kunde gjorts större, då axelavståndet ökat med 6 cm
- att baksätet var bekvämare (mjukare, mer skålat)
- att total lastvolymen i baksätet inte borde ha minskat med 41 liter i en 11 cm längre bil
- att bensinförbrukningen borde kunna ha optimerats och sänkts
- att framstolarna haft längre sittdyna, varit mer skålade och gått att sänka mer
- att nackstöden var justerbara på "längden" så att de gick att få närmare bakhuvudet
- att dörrarna var lite tyngre och hade bättre klang när de stängs
- att mittkonsolen var lite fetare och inte så avskalad (ser lite för enkel ut)
- att plastmaterialen inte var så blanka, släta och hårda (ser lite billigt ut)
caradioa skrev:Om en bil är bättre än sin föregångare avgörs väl inte bara av hur motorn presterar. Visst, den har sämre prestanda och högre förbrukning (vilket är särskilt dåligt) men den är tystare, har bättre fjädring, bättre styrning, bättre köregenskaper, bättre kupéutrymmen (fram och bak), högre säkerhet, fler praktiska funktioner (fällbart säte 40/20/40, ventilerade stolar, eluppvärmt baksäte, elstyrd baklucka, lastskenor och mycket annat), större bagageutrymme med uppfällt baksäte (vilket man ju oftast utnyttjar) o.s.v.Volvo mitt val skrev:caradioa skrev:Varför har de snålat med motorn och varför presterar denna bil sämre? Jag kan inte acceptera nåt sånt på en uppföljare! En uppföljare ska vara bättre, men den skithögen kan inte ens klå en äldre V70n 2.5t! Skam!
Jag bara säger det att en uppföljare ska vara radikalt bättre än sin föregångare och så verkar inte vara fallet denna gång. Att en föregångare spöar sin uppföljare fartmässigt ger dåliga signaler när konkurrenterna gör tvärt om. Volvo var i bräschen att förbättra och göra ordentliga uppgraderingar innan, men det verkar blir sämre med det nu känns det som
Sedan tycker jag också att...
- bilen kunde ha varit snyggare (inte varit så hög, haft lägre markfrigång och mindre glipa mellan däck och hjulhus samt haft smäckrare bakre kofångare)
- att benutrymmet i baksätet kunde gjorts större, då axelavståndet ökat med 6 cm
- att baksätet var bekvämare (mjukare, mer skålat)
- att total lastvolymen i baksätet inte borde ha minskat med 41 liter i en 11 cm längre bil
- att bensinförbrukningen borde kunna ha optimerats och sänkts
- att framstolarna haft längre sittdyna, varit mer skålade och gått att sänka mer
- att nackstöden var justerbara på "längden" så att de gick att få närmare bakhuvudet
- att dörrarna var lite tyngre och hade bättre klang när de stängs
- att mittkonsolen var lite fetare och inte så avskalad (ser lite för enkel ut)
- att plastmaterialen inte var så blanka, släta och hårda (ser lite billigt ut)