Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iprenen
Hej,

Har fått ok på att inhandla en T8 som personalbil och i den kalkylen har man 4200kr/år för service. Min årssträckaidag ligger på 1600mil/år och jag undrar då för er som har en XC60 T8 idag ligger på för servicekostnader/år.
av stevvee
iprenen skrev:Hej,

Har fått ok på att inhandla en T8 som personalbil och i den kalkylen har man 4200kr/år för service. Min årssträckaidag ligger på 1600mil/år och jag undrar då för er som har en XC60 T8 idag ligger på för servicekostnader/år.
Fråga handlaren om serviceavtal istället. Kanske en 199 kr/månaden och då är du ju hemma på kostanden 4200 så du även får en buffert del.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av iprenen
stevvee skrev: lör 15 dec 2018, 11:34

Fråga handlaren om serviceavtal istället. Kanske en 199 kr/månaden och då är du ju hemma på kostanden 4200 så du även får en buffert del.

Jag har gjort det men tyvärr gäller det endast privatpersoner och går inte att ta i leasingkostnaden.
av stevvee
iprenen skrev:
stevvee skrev: lör 15 dec 2018, 11:34

Jag har gjort det men tyvärr gäller det endast privatpersoner och går inte att ta i leasingkostnaden.

Hmm min säljare har inte sagt emot när jag sagt att jag vill ha det på min leasing.

Användarvisningsbild
av Derank
service ingår ju i personalbil, för oss iaf.

I den fasta månadsavgiften ingår kostnader såsom:
Bil med avtalad körsträcka
Leasingavgift (ränta och värdeminskning)
Garanterade kostnader för service och reparation inom avtalad körsträcka (torkarblad, glödlampor samt spolarvätska ingår vid servicetillfällen)
Garanterade kostnader för inköp av sommar- och vinterhjul inom avtalad körsträcka (dubbat alt. odubbat, lättmetallfälg ingår till vinterhjulen
Försäkringspremie (helförsäkring inkl. hyrbil i 65 dagar vid försäkringsskada)
Fordonsskatt, registerhållnings- och skyltavgift
Lagstadgad kontrollbesiktning
Administrationsavgift
Avbrottsförsäkring (Försäkring vid långvarig frånvaro alt. förtida avslut)

För mig blev det dok en svindyr månadskostnad för en T8a
hamnade på en månadskostnad på 8300sek
av iprenen
Derank skrev: lör 15 dec 2018, 12:13 service ingår ju i personalbil, för oss iaf.

I den fasta månadsavgiften ingår kostnader såsom:
Bil med avtalad körsträcka
Leasingavgift (ränta och värdeminskning)
Garanterade kostnader för service och reparation inom avtalad körsträcka (torkarblad, glödlampor samt spolarvätska ingår vid servicetillfällen)
Garanterade kostnader för inköp av sommar- och vinterhjul inom avtalad körsträcka (dubbat alt. odubbat, lättmetallfälg ingår till vinterhjulen
Försäkringspremie (helförsäkring inkl. hyrbil i 65 dagar vid försäkringsskada)
Fordonsskatt, registerhållnings- och skyltavgift
Lagstadgad kontrollbesiktning
Administrationsavgift
Avbrottsförsäkring (Försäkring vid långvarig frånvaro alt. förtida avslut)

För mig blev det dok en svindyr månadskostnad för en T8a
hamnade på en månadskostnad på 8300sek
Det ingår i vår också och det är i den kostnaden som de räknar med 3200kr/år i servicekostnader. Därav min fråga om vad service på en T8 går på, om man hamnar på en minus eller plus kalkyl.

Jag hamnar på 6150kr/mån för en T8 med den utrustningen jag behöver. Innan Bonus-malus hamnade man lätt på 8000kr+/mån.
Användarvisningsbild
av Derank
8300 är efter bonus malus, var över 10k innan, för mig alltså.

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]