Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
Behöver du ens original-kablage för denna? Finns det ingen pol i dörren som går hög vid öppnande av dörr?
av least
Hehe, visste inte ens om dessa lampor.
Såg först igår att det finns markbelysning på alla fyra dörrarna.
Användarvisningsbild
av Tombee
least skrev:Hehe, visste inte ens om dessa lampor.
Såg först igår att det finns markbelysning på alla fyra dörrarna.
Jag var inte speciellt insatt i alla dessa belysningspunkter när jag beställde min V90:a med "belysningspaket (879)" då det faktiskt inte finns någon bra lättillgänglig information någonstans och även säljaren var lite osäker.
Konstaterar nu att det lyser precis överallt i bilen - nästan så att t.o.m. jag som älskar belysning funderar på om alla verkligen behövs ;-)

Varje dörr har alltså två yttre belysningspunkter (handtag och mark), tre inre (handtag, fack och "mys") samt belyst instegslist.
Rena rama julgranen vilket passar bra så här i decembermörkret...
av Speedson
Dax att ta tag i detta, har även utökat till att försöka få till golvbelysning i baksätet.

Har hittat fästet för lampan under stolen och även ett intressant kontaktstycke, med lite tur så finns det bara en variant av standard komfortstol i halvläder och då finns förmodligen redan kablage fördraget.
Mitt på bilden finns ett grönt kontaktstycke som sitter fast i lampfästet, kan någon vänlig person som har denna belysning monterad ta en liknande bild och lägga upp här?

Vill jämföra, hoppas på att det gröna kontaktstycket ej är synligt.
Bilagor
IMG_0873[1091].jpg
IMG_0873[1091].jpg (30.63 KiB) Visad 810 gånger
Användarvisningsbild
av Tombee
Hade lite svårt att få en skarp bild men enligt mig så ser det lite ut som du hoppats på.
20190122_134641.jpg
20190122_134641.jpg (1.68 MiB) Visad 728 gånger
av Speedson
Stort tack för bilden TomBee!

Även jag hoppades på lite spänning i tråden, tyvärr så verkar matning fram till stolen inte finnas så det blev inget lysande resultat denna gången...
Då det sitter airbag i stolarna så vill jag ha ett elschema innan jag vågar kolla i kontaktstyckena in till stolen.
Troligast att jag drar ett nytt kablage direkt till lampan, bara låter det följa ordinarie dragning av stolskablage.

Men lösningen blir att göra enligt principen i denna beskrivning:
https://accessories.volvocars.com/Insta ... (17-)/2018

Då jag är småbarnsförälder så kan uppdatering dröja.
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]