NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
Vid byte till vinterdäck skulle jag passa på att göra en hjulinställning samtidigt men det visade sig att både höger och vänster styrled var väldigt rostiga så däckfirman erbjöd sig att byta dessa. Nu är min fråga om priset för jobbet är rimligt, det känns så iaf. Kan inte så mycket om bilmek och priser mm. men försöker lära mig.
Jag fick betala 1200 kr för delar, 600 kr för arbetet och 700 kr för hjulinställning, så sammanlagt 2500 kr. Ok pris? Bilen är en Volvo V50 MY06

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Rostiga blir de ganska fort, man brukar ju byta om de glappar. 600 kr styck är väl lite i överkant för delar men övriga priser är rimliga.
Låter rimligt, där jag bor kostar hjulinställning 7-900:- och 600:- för arbete är ett schysst pris.

Delar är i allmänhet bra mycket dyrare i Sverige så det går inte att säga något om det heller.

Jämförelsevis så kollar jag på länkarmarna till min gamla V70, där tar Autoexperten 1600:- och autodoc.de 794:-.
Samma tillverkare...
vjohnj skrev:Säger som frasse4.
Men sa verkstaden nått om att dom inte kunde göra inställning på grund av glapp eller bara var rostiga?
Anledningen var att de var rostiga och att det därför inte gick att göra inställning. Kollade upp styrlederna som köptes in och de kostade 541 kr st, så 1200 kr för delar och 600 kr för jobbet känns helt ok

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]

Bromsrör höger fram

Jo jag jämförde med den gamla och de &au[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]