- tis 02 jan 2018, 10:35
#1221874
Hej!
Har precis köpt en ny V60 Twin Engine och fått veta att styrningen av parkeringsklimat (både diesel och elvärmare) inte går att starta vare sig med hjälp av timer eller direktstart från VOC-app i de fall då laddkabel sitter kvar i uttaget men laddningen avbrutits av t.ex. intervallstyrning (motorvärmaruttag) eller säkringsbrott.
Alltså, sitter laddkabeln inkopplad i bilen så måste den ha ström på 230 voltssidan för att värmaren ska funka. Orsaken sägs vara att säkerställa batterinivån i bilen ifall laddningen inte hinner slutföras.
Tycker detta är en oerhört dålig funktion som ställer till det för mig när jag vill ladda i mitt intervallstyrda motorvärmaruttag (bor i hyresrätt). Måste ut och koppla ur sladden alt. ändra timern på mitt uttag varje gång jag oplanerat ska använda bilen. Någon här som vet ifall det finns någon lösning på detta?
Har precis köpt en ny V60 Twin Engine och fått veta att styrningen av parkeringsklimat (både diesel och elvärmare) inte går att starta vare sig med hjälp av timer eller direktstart från VOC-app i de fall då laddkabel sitter kvar i uttaget men laddningen avbrutits av t.ex. intervallstyrning (motorvärmaruttag) eller säkringsbrott.
Alltså, sitter laddkabeln inkopplad i bilen så måste den ha ström på 230 voltssidan för att värmaren ska funka. Orsaken sägs vara att säkerställa batterinivån i bilen ifall laddningen inte hinner slutföras.
Tycker detta är en oerhört dålig funktion som ställer till det för mig när jag vill ladda i mitt intervallstyrda motorvärmaruttag (bor i hyresrätt). Måste ut och koppla ur sladden alt. ändra timern på mitt uttag varje gång jag oplanerat ska använda bilen. Någon här som vet ifall det finns någon lösning på detta?