- fre 23 nov 2018, 12:25
Men jag har svårt att tro att de skulle ställa toe-out på en gatbil då den skulle bli väldigt orolig på vägen...
Hursom... nu till problemet med slitage...
Efter som du inte kan ställa camber så får vi ju leva med det eller höja bilen vilket inte är lika kul... OM man kör med mycket camber på en gatbil måste du ställa 0 eller så lite toe-in som möjligt för att inte slita kant. Camber ihop med toe ger en rörelse av däcket mot vägbanan som sliter galet mycket.
.
blue eagle boy skrev:Länge sedan jag var aktiv på forumet men hoppas att det går bra att ställa en fråga ändå till er som är grymma på hjulinställning.Jag har lite svårt att tyda protokollet om de med + på toe menar toe-out eller toe-in... Men normalt i protokoll så brukar en positiv toe-vinkel vara lika med toe-in.
Jag har problem med däckslitage på framdäcken. De slits ut total på mindre än 1000 mil.
Slitaget är på innersidan av däcken och det är så kraftigt så att kordan i däckena ger sig, på slitbanan är det fortfarande ca 6mm kvar.
Bilen är sänkt 20mm runt om. Rullar på Rohanna RF2 med Dunlop Sports max 275/25 r20.
Har haft bilen på hjulinställning och det blev inte så stor skillnad på varken slitaget eller hur bilen beter sig på vägen.
Före justeringen hade vänster fram däck toe in på +3.30 camber på -2,54
Höger framdäck toe in på +0,60 camber på -2,69
Total toe +3,90
Efter justering
Vänster framdäck toe in på +1,70 camber -2,51
Höger framdäck toe in på +2,00 camber -2,70
Total toe +3,70
Camber går inte att ställa!
När jag vart ute kört med bilen och känner på däcken så är innersidan på höger framhjul varmare än övriga ytor på båda framhjulen.
Hur och vad skulle ni göra med hjulinställningen för att få längre livslängd på däcken?
Men jag har svårt att tro att de skulle ställa toe-out på en gatbil då den skulle bli väldigt orolig på vägen...
Hursom... nu till problemet med slitage...
Efter som du inte kan ställa camber så får vi ju leva med det eller höja bilen vilket inte är lika kul... OM man kör med mycket camber på en gatbil måste du ställa 0 eller så lite toe-in som möjligt för att inte slita kant. Camber ihop med toe ger en rörelse av däcket mot vägbanan som sliter galet mycket.
.
Senast redigerad av 1 ThomasT, redigerad totalt 0 gånger.
Denim Blue V60 D3 -20
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*