Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoS602.4T
#127983
Hej på er, Ny i detta forum men har länge varit Volvo-rullare i olika åk :D

Har en liten fråga om min dumpventil på min nyinköpta Volvo S60 2.4T -01. Inte trimmad ännu då jag vill reda ut detta med dumpen först. Dumpventilen är en JBR K25.
Det verkar som den släpper ut trycket förtidigt allt för ofta. Dra jag på från stilla-stående funkar det som det ska oftas, men ligger jag i runt 90 och ska gasa upp mot låt säga 160 och trycker plattan i botten så släpper den trycket i turbon så bilen stannar upp i en halv sekund innan den dra på igen. Så håller den på, så det blir lite ryckigt och den tappar ju lite fart.

Den justerbara skruven som sitter ¨på dumpen är ned skruvad max för att trycka ner kolven innuti, men detta räcker tydligen inte.

Någon som har förslag eller vet åtgärd och ville dela med sig vore jag tacksam. :D Är inge höjdare på bilar men men . .

Tack ska ni ha för att ni alla skapar en bra och nyttig sida.
av VolvoS602.4T
#128028
En till fråga på ämnet. .

Läste någonstans någongång att man kan behöva kapa fjäder i dumpventilen. Men rätta mig om jag har fel, eftersom inställningsskruven redan är max nerskruvad så ger det väl inge att kapa fjädern. utan man borde väl typ lägga in brickor typ så man inte kommer i botten med skruven?
av perans69
#128145
det låter som att det är magnetventilen som är kass min var lika dan men jag bytte den och den blev som ny igen kostar ca 400:- och man byter den på 5 minuter

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]