- lör 17 nov 2018, 20:07
Har fått lite felkoder på min v50 1.6D -07 köpte en väldigt billig som jag tänkte fixa till om de går för en ok peng :)
min första diesel bil så känner mig som en nybörjare totalt
ECM-6630 glödstift felaktig signal vart sitter detta
CPM-4001 Tillsatsvärmare. Aktiverad för lång tid
ECM-2A40 Partikelfälla. Överbelastad kan det vara ett täppt partikelfilter rengörning? vad använder ni för vätska eller ska man ha vätska av något slag eller ska man blåsa ur skiten med tryckluft? och funkar de som man sprutar in i filtret med filtret på bilen eller ska man plocka av skiten å göra de ordentligt? om jag tar loss partikelfiltret ska jag då köpa nya packningar när jag åtrermonterar filtret?
problemet förra ägaren haft är att bilen tänt motorlampan och att det inte gått att varva mer än 3000rpm detta har och bara förekommit någon gång i månaden men försvinner efter ett tag
suttit och letat men blir inte riktigt klok på detta med filter å skit :)
min första diesel bil så känner mig som en nybörjare totalt
ECM-6630 glödstift felaktig signal vart sitter detta
CPM-4001 Tillsatsvärmare. Aktiverad för lång tid
ECM-2A40 Partikelfälla. Överbelastad kan det vara ett täppt partikelfilter rengörning? vad använder ni för vätska eller ska man ha vätska av något slag eller ska man blåsa ur skiten med tryckluft? och funkar de som man sprutar in i filtret med filtret på bilen eller ska man plocka av skiten å göra de ordentligt? om jag tar loss partikelfiltret ska jag då köpa nya packningar när jag åtrermonterar filtret?
problemet förra ägaren haft är att bilen tänt motorlampan och att det inte gått att varva mer än 3000rpm detta har och bara förekommit någon gång i månaden men försvinner efter ett tag
suttit och letat men blir inte riktigt klok på detta med filter å skit :)
- By s6025t