NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

peppepp skrev:Så här sitter mim ramp monterad, kapade grillen för få en så snygg montering som möjligt. Blev/är väldigt nöjd med resultatet.

Bild
Snyggt! Skruvad i "plasten" eller hittade du något hårt att "bulta" i?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
@sentow346, Tack :) Yes, skruvade i plasten. Är ju inte det bästa att fästa i, men har fungerat i snart ett år, så håller gör det ju. Gallret under ger också lite extra stöd för att den inte ska röra på sig. Men däremot var det lite pilligt att dra åt muttrarna på ovansidan då det är ganska trångt att komma åt då min intercooler är lite i vägen...
peppepp skrev:@sentow346, Tack :) Yes, skruvade i plasten. Är ju inte det bästa att fästa i, men har fungerat i snart ett år, så håller gör det ju. Gallret under ger också lite extra stöd för att den inte ska röra på sig. Men däremot var det lite pilligt att dra åt muttrarna på ovansidan då det är ganska trångt att komma åt då min intercooler är lite i vägen...
Är lite orolig för att sätta den i plasten. Ska skruva och koppla. Får se hur min ramp passar. Önskar ju ingen botox-montering över nrplåten.

Inga fler som vill dela bilder på montering? Och JA, jag har googlat.

@sentow346, Gör så, min ramp är ju enkelradig så inte så stor och väger inte särskilt mycket så därför funkade just den lösningen. Annars om du hittar eller om du själv gör egna fästen som du fäster bakom nummerskylten som på något sätt är böjda inåt i nedre grillen, om du förstår vad jag menar. Kan ju funka också ;-)
peppepp skrev:@sentow346, Gör så, min ramp är ju enkelradig så inte så stor och väger inte särskilt mycket så därför funkade just den lösningen. Annars om du hittar eller om du själv gör egna fästen som du fäster bakom nummerskylten som på något sätt är böjda inåt i nedre grillen, om du förstår vad jag menar. Kan ju funka också ;-)
Beställt fel hållare. Men löste det. Skruvade rakt i. Behöver bara rikta uppåt 1cm. Ska sätta något under.
Inte alls så mycken vibrationer som jag trodde.

IMG_2626.jpg
IMG_2626.jpg (102.51 KiB) Visad 468 gånger

Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]

Bromsrör höger fram

Nippeln drog jag till gängorna tog slut, s&ar[…]

Letar en beg blinkersspak till min 2005 V70n. Myc[…]

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]