Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erac
Nyckel skickar väl ut en signal hela tiden utan hänsyn till avståndet till bilen, dvs den är aktiv hela tiden. Så den borde dra lika mkt ström i en låda hemma som i din ficka.
av AndS
Nja, en nyckel har både sändare och mottagare, så används den inte behöver sändaren inte göra något enbart "lyssna". För att sända krävs mera energi, här har ni min kvalificerade gissning.
Det blir samma som mobilen, Dvs när du pratar tar den mera batteri och när nyckeln pratar med bilen tar den mera batteri.
av Erac
AndS skrev: ons 07 nov 2018, 17:48 Nja, en nyckel har både sändare och mottagare, så används den inte behöver sändaren inte göra något enbart "lyssna". För att sända krävs mera energi, här har ni min kvalificerade gissning.
Det blir samma som mobilen, Dvs när du pratar tar den mera batteri och när nyckeln pratar med bilen tar den mera batteri.
Läste på lite. Du har rätt!
av Lockis
Har bett min säljare om prisuppgift på lilla nyckeln och bett han återkomma.
av xrider666
Lockis skrev: ons 07 nov 2018, 10:21 Skulle vilja ha källa på att nyckeln kostar 4000+
Den stora kostar runt 4000:- tror jag fick betala 4500:- med omprogrammeringen av samtliga nycklar
av Mellvid
Även ett välkänt "problem" är att mobiltelefonen kan störa ut nycklarna, oavsett om man har den stora eller lilla nyckeln.
När du "sparkar" för att låsa upp så bör sändaren fungera på samma sätt som när du låser upp bilen med handen på handtaget.

Testa därför också att inte ha mobiltelefon i samma ficka som nyckeln, det kan fungera bättre då!
Användarvisningsbild
av Hanzon
Går att öppna bakluckan med mer eller mindre våld:-)

P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]