Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Jag har en profil för varje nyckel (två vanliga, en sådan där liten vattentät och en röd nyckel). Funkar finemang. Det enda jag saknar är att kunna kopiera en profil från en till en annan eller att kunna koppla två nycklar på samma profil.
av Cokeisit
Zoux skrev:@cokeisit, anledningen till att använda den stora nyckeln är att få bilen konfigurerad enligt din inställda användarprofil.
Jag har inte märkt att det inte skulle gå med den. Jag upplever att den kommer ihåg min profil.
av cstigson
En annan fördel av att använda de stora nycklarna är att det går att byta batterier på dessa. Jag hade med den lilla nyckeln när jag lämnade min bil för service. På verkstaden tipsade de om att inte använda den lilla i onödan då det inte går att byta batteri, och en ny kostar 4000kr.
av Cokeisit
Hutlöst pris att betala pga att batteriet är slut. Jag använder enbart den lilla nyckeln ändå för den är smidig så för min del får det helt enkelt vara värt 4000kr när batteriet är slut.
cstigson skrev:En annan fördel av att använda de stora nycklarna är att det går att byta batterier på dessa. Jag hade med den lilla nyckeln när jag lämnade min bil för service. På verkstaden tipsade de om att inte använda den lilla i onödan då det inte går att byta batteri, och en ny kostar 4000kr.
av Lockis
Skulle vilja ha källa på att nyckeln kostar 4000+
Användarvisningsbild
av grillchips
Priset i sig skulle inte förvåna mig faktiskt. När vi tappade bort den ena nyckeln till vår förra bil (V50 2008) så fick vi en prisuppgift på omkring 3k tror jag det var för en ersättningsnyckel. Gamla ska kodas bort, nya ska kodas in, material etc etc. Nycklar är de facto inte billiga att ersätta till bilar.

Tack och lov så hittade vi nyckeln tillslut. :-D
Användarvisningsbild
av grillchips
@RocDoc, drar din telefon mindre batteri om du inte använder den, än när du använder den?
av GoranP
En telefon är avstängd, (förmodligen), då den inte används. Alltså är strömförbrukningen lika med 0, endast självurladdning ur batteriet.
En nyckel har ingen strömbrytare, alltså är den i samma status/förbrukningsläge oavsett om den används eller inte.
Alltså, nyckelns livslängd lika lång oavsett användning...

Eller, har jag fel?
av RocDoc
Det är liite skillnad på den telefon jag har mot min nyckel,jag kan inte påverka hur och när nyckeln ska sända sin signal.
Jag har svårt att tro att nyckeln slutar dra batteri bara för den inte är nära bilen,rätta mej gärna om jag har missförstått nyckels funktion,därför ställde jag frågan.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]