Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlJo
Hej,

Läste någon annan att de inte kunde välja vinterdäck till T8 med 22" pga att fälgen blir 9" bred då, därför behövs större vinterhjul.

Jag har beställt en tjänstebil som ska levereras om 2-3 veckor och det enda "valet" jag hade var 18 tums friktions däck(det var låst/inget annat att välja på). Vinterhjul ligger med som tvång och inget vi kan beställa utan.

Men när jag tittar i beställningen på minvolvo så står det: Vinterhjul nokian friktion aluminiumfälg.
Är det någon som vet vad det är för vinterhjul som Volvo väljer när det är T8 med 22"?

Mvh Carl
Det har inte med om det är T8 eller ej utan om det är skärmbreddare på bilen, har du skärmbreddare verkar alla alternativ under 22" försvinna.
CarlJo skrev: ons 07 nov 2018, 12:15 Då ändrar vi frågeställningen då :)

Är det någon som vet vilka vinterhjul Volvo erbjuder när man har valt till Skärmbreddare och 22"?
22" vare sig på inscription/r-design med skärmbreddare kommer det vara Pirelli P Zero; som standard..
Det är vad jag vet inget mer än skrämbreddare som skiljer 22" från 21" eller mindre.
Jag kör på Volvo 20" med Nokian R2 vinterdäck, deras så kallade Diamond Cut fälg

Din ÅF bör ha fler däck att välja på än Pirelli, då det finns i deras system
Jag beställde mina fälgar och däck komplett hos ÅF till ett bra pris!

:-D
LaserJet skrev: ons 07 nov 2018, 16:39 Det är vad jag vet inget mer än skrämbreddare som skiljer 22" från 21" eller mindre.
Jag kör på Volvo 20" med Nokian R2 vinterdäck, deras så kallade Diamond Cut fälg

Din ÅF bör ha fler däck att välja på än Pirelli, då det finns i deras system
Jag beställde mina fälgar och däck komplett hos ÅF till ett bra pris!

:-D
Att ÅF skulle ha bra priser på däck tror jag inte på.
stevvee skrev: ons 07 nov 2018, 13:41 Nu är ju P zero ett sommarhjul så jag vet inte om Unleash menar Ice Zero eller om han chansade.
ajo jag märkte nu att jag angav fel däck; glömde "vinterdäck"-aspekten och skrev hejvilt på mobilen, ber om ursäkt

nu vet jag inte vilken storlek vinterfälgarna behöver vara när man har skärmbreddare men tar vi tex. 20" vinterdäck - finns det att välja mellan Pirelli, Continental, Nokian
21" - Nokian och Continental
22" - pirelli
"problemet" är att jag är Volvo anställd och min handlare är en websida. Jag kunde inte göra några val när de kom till vinterdäcken, utan det var bara ett alternativ.

Jag ser bara månadskostnaden för vinterdäcken och att det är Nokia friktionsdäck. Och för den månadskostnaden hade jag hellre köpt mina vinterhjul någon annanstans.

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]