Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Karlverner
jobov skrev: fre 02 nov 2018, 11:49 Grr, efter att uppdateringen av "min volvo" har leveransen flyttats fram 1 vecka. :( Bara det inte sker många gånger så.
Samma här, framflyttad en vecka från v.4 till v.5 :-(
av jobov
.. men det står fortfarande 400hk på T8:an. :-) om jag väntar en extra vecka och får 10hk till, så visst - det är OK för mig.
av Holliver
Efter uppdateringen smällde det till och gick från 4 veckor till 2 veckor och byggd. Snabbt samtal till säljaren och leveransdag inbokad :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
Holliver skrev: fre 02 nov 2018, 21:14 Efter uppdateringen smällde det till och gick från 4 veckor till 2 veckor och byggd. Snabbt samtal till säljaren och leveransdag inbokad :)

När är den stora dagen? :D
av Holliver
Lockis skrev:
Holliver skrev: fre 02 nov 2018, 21:14 Efter uppdateringen smällde det till och gick från 4 veckor till 2 veckor och byggd. Snabbt samtal till säljaren och leveransdag inbokad :)

Dryga två veckor. Blev plötsligt lite bråttom att fixa en laddbox..

av Jockzen
Beställde en D4 AWD Momentum Advanced SE i förrgår, hoppas den snart också kommer in i systemet så jag också kan få en preliminär leveranstid som ni andra :)

Ska bli spännande, har en V90 i dag så blir lite skillnad, högre men kortare!
Bilagor
4A53C670-B429-44C8-96DD-D444C138CF94.jpeg
4A53C670-B429-44C8-96DD-D444C138CF94.jpeg (83.53 KiB) Visad 801 gånger
av stevvee
Holliver skrev:
Lockis skrev:

Dryga två veckor. Blev plötsligt lite bråttom att fixa en laddbox..

Varför skall du ha laddbox om jag får fråga ?

av Lockis
stevvee skrev:Varför skall du ha laddbox om jag får fråga ?
För att det är en T8 som levereras? :-)
av stevvee
Lockis skrev:
Jo visst men ser inte anledningen att kosta på en laddbox för 10 kWh. Jag tänkte först laddbox men blivit avrådd själv. Därför jag undrar

av Holliver
stevvee skrev:
Lockis skrev:
Jo visst men ser inte anledningen att kosta på en laddbox för 10 kWh. Jag tänkte först laddbox men blivit avrådd själv. Därför jag undrar

Tja, dels för att jag inte har något befintligt uttag i garaget jag direkt skulle våga ladda från (står så att säga i vårt ”andra-garage”). Sedan finns massa andra förbrukare som tillfälligt drar mycket kräm, såsom bergvärme, värmepatron för vattenburen golvvärme i fingaraget, ute-spa osv, så vill ha dynamisk lastbalansering så det inte strular när allt brakar igång samtidigt.

Sen är ju laddhybrid bara ett mellansteg, ser en riktig elbil framför mig om typ 2 år och då är det lika bra att ha det på plats, särskilt då staten skickar tillbaka några kronor just nu. Man vet ju aldrig om det bidraget finns om några år.

Så kontentan är att jag kör in en 3-fas laddbox på 22 kWh.

• 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 234

Jag kikar på att eventuellt köpa en beg[…]

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]

Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]