Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CirruZZ
Tjena!

Har haft en v70-99 tidigare som jag alltid har servat hos en bekant som är verkstadschef på en verkstad i stan. Det är en mycket seriös firma men det står ju inte "Volvo" i deras namn. Dom servar Volvo bilar, använder bara orginaldelar, är uppkopplad mot Volvos service databas mm.

Frågan är om det gör någon skillnad i andrahandsvärdet på bilen om jag servar hos dom eller om jag väljer en Volvo verkstad? Skillnaden för min del är priset!!..gör nästan 50%!

Den förra bilen hade gått så långt så då gjorde det inget tycket jag.
CirruZZ skrev:Tjena!

Har haft en v70-99 tidigare som jag alltid har servat hos en bekant som är verkstadschef på en verkstad i stan. Det är en mycket seriös firma men det står ju inte "Volvo" i deras namn. Dom servar Volvo bilar, använder bara orginaldelar, är uppkopplad mot Volvos service databas mm.

Frågan är om det gör någon skillnad i andrahandsvärdet på bilen om jag servar hos dom eller om jag väljer en Volvo verkstad? Skillnaden för min del är priset!!..gör nästan 50%!

Vad har du för bil nu?
Hur långt har den rullat?
Användarvisningsbild
av Funk
Vilken auktoriserad verkstad som helst duger.. Det påverkar inte värdet alls.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Mr H
greeeken skrev:

Vad har du för bil nu?
Vad jag kan se står det i hans första inlägg.... :roll:
av CirruZZ
greeeken skrev:
Vad har du för bil nu?
Sorry, var lite oklar i mitt inlägg ser jag nu! Den bilen som jag vill serva nu är en XC70-05 med ca 6000 mil. (Den förra var en v70-99 22 000 mil)
Mr H skrev:
greeeken skrev:

Vad har du för bil nu?
Vad jag kan se står det i hans första inlägg.... :roll:
Det står har HAFT!!!!!!!!!

Nej varför gå till en volvo verksta när bilen rullat så mkt.
22000 mil 8 år bil.
Det är slöseri med pengar att gå till en volvo verksta då.
Gå istället till din bekant som är mkt billigare.
dom utför ju service på volvobilar o har tillgång till deras databas.
ÄR den välservad o har stämplar o kvitton på att den är servad så är skicket på bilen mkt viktigare o det avgör priset.
av olson
det står "XC70 D5 -05 6000 mil" precis som du har skrivit "S60 170 hästar"
Användarvisningsbild
av G-kraft
Så lände det står auktoriserad verkstad, och de är seriösa vilket sådana brukar vara och att det blir en stämpel i serviceboken, och det finns ett tele nr så hade jag inte lagt stor vikt på det om det är volvo verkstad eller inte.

Men så länge man äger bilen så lägger ägaren inte stor vikt antar jag, bara det blir en mindre kostnad för samma arbete, men en bil köpare vill alltid helst ha volvo stämpel på service bok.
av olson
Beror nog på hur maan är själv. Personligen tycker jag att det är viktigast att servicen är utförd, inte av vem.
Användarvisningsbild
av Funk
Auktoriserad som auktoriserad...

/Thomas
3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]