- fre 26 okt 2018, 10:47
Vissa älskar att gunga fram i tystnad i skyltad hastighet till låg kostnad , utan att bli påmind om vårt svenska vägnäts skrovliga och trasiga asfalt. Andra vill ha maximal kontroll och uppleva varje sandkorn man kör över så körkänslan blir maximal.
Att säga att det inte går att köra bilen på 16 eller 17 tum tycker jag är helt felaktigt .
StefanN skrev: ↑fre 26 okt 2018, 10:31 Jag har testat 16, 17, 18 och 19" på XC70 och det va bara 19" som gick att köra på, då vart det perfekt avvägt mot chassiet och lagom fjädring. 16 och 17 va ju rena sjögången.Ånyo, det du säger är en högst personlig uppfattning som gäller för just dig. . Jag har kört 16, 17, 18 , 19, 20 och kan förstå att olika förare uppskattar olika saker och inte kommer tycka likadant.
Vissa älskar att gunga fram i tystnad i skyltad hastighet till låg kostnad , utan att bli påmind om vårt svenska vägnäts skrovliga och trasiga asfalt. Andra vill ha maximal kontroll och uppleva varje sandkorn man kör över så körkänslan blir maximal.
Att säga att det inte går att köra bilen på 16 eller 17 tum tycker jag är helt felaktigt .
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
- By Söne