- ons 24 okt 2018, 14:15
#1276520
För dem som är intresserade av verkningsgrad hos en asynkronmotor kan läsa här:
Bestämning av verkningsgrad och förluster i en asynkronmaskin enligt IEC (Andersson & Åkerström 2010)
http://webfiles.portal.chalmers.se/et/M ... sonMSc.pdf
http://webfiles.portal.chalmers.se/et/M ... sonMSc.pdf
Normalt är verkningsgraden högre än 90% på stora asynkronmotorer vid hög last. Men på mindre elmotorer som går med låg last kan den vara riktigt låg. Det finns dock många olika typer av elmotorer. Det är inte alla batteribilar eller hybridbilar som har asynkronmotorer.
Bestämning av verkningsgrad och förluster i en asynkronmaskin enligt IEC (Andersson & Åkerström 2010)
http://webfiles.portal.chalmers.se/et/M ... sonMSc.pdf
http://webfiles.portal.chalmers.se/et/M ... sonMSc.pdf
Normalt är verkningsgraden högre än 90% på stora asynkronmotorer vid hög last. Men på mindre elmotorer som går med låg last kan den vara riktigt låg. Det finns dock många olika typer av elmotorer. Det är inte alla batteribilar eller hybridbilar som har asynkronmotorer.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."