Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av janase
den går ryckigt och det känns som glapp i drivlinan . När jag drar tungt så känns det inte alls. Någon som har tips om var jag ska leta. Tjuvstannar ibland när den är nystartad.
Användarvisningsbild
av freak1
janase skrev:den går ryckigt och det känns som glapp i drivlinan . När jag drar tungt så känns det inte alls.
Kolla kardanknutarna.
av janase
det rycker som om det är så men det är en form av misständning eller bränsleinsprutningsfel. Inga felkoder.
Användarvisningsbild
av freak1
Aha, kolla stift, lock, rotor, kablar. När byta du bränslefilter?
av janase
inte så länge sen jag bytte bränslefilter och olja +filter. Bytt alla tänddelar innan utan förändring. Någon förändring till det bättre i samband med bränslefilterbyte+olja-filterbyte ...kan tanken vara full med skit så det sätter igen fort?
Ngn sa att den koxar om man kör en lätturbo på delsyntet så den kan gå ojämnt..?!
Användarvisningsbild
av enpc
Tjena

vill bara kolla. är bilen möjligtvis chippad?? Verkar som att tändningen är lite felställd och det är mkt vanligt med chippade bilar (men man kan få samma fenomen på en orig bil oxå) men då är det inte lika vanligt. Är kamremmen nyligen bytt??

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]