Frigge skrev:numberoneguy skrev:Ringde Volvo idag, i och med att 12000 service var gjord precis när jag köpte bilen så kan man tycka att det är konstigt att dom missat läckaget, det står ju på service notan att dom sökt efter läckage/slitage mm. Antagligen har dom fyllt på bromsvätska bara och sen körde jag 1 månad och varningen kom upp. Så jag fyllde ju på igen och nu ännu en månad senare så är behållaren nere på MIN. skall lämna in bilen på onsdag och det ska inte kosta något, eller försäljaren sa att det inte ska kosta något. Så det är väl frid och fröjd. Är ju bara 1 månad trafikgaranti på bilen, men hur skulle jag kunna tänka på att det kunde vara läckage efter en månad, dom kunde ju lika gärna missat fylla på bromsvätska.
Sen finns det enligt lagen ingen garanti som heter 1 månad trafikgaranti. Det skall vara 3 månader så jag klarar mig.
Så bilen får väl stå tills på onsdag=(
Ett sådant fel som du har kan komma NÄR SOM HELST. Det betyder att det MÅSTE inte ha varit fel på bilen när den servades. Läckaget kan ju faktiskt kommit veckan efter :roll:
Jo men den servades i Maj på volvo och jag köpte den i mitten på juni, då måste det ha blivit läckage under tiden som den stått i bilaffären. Det stämmer ju exakt, jag hann köra 1 månad med bilen sen fick jag felmeddelandet, fyllde på olja (i och med att jag trodde att dom missat det på servicen) och den gick bra i en hel månad till sen kom meddelandet igen. Så det vore ju skumt och det bara startade direkt när jag rullade ut bilen från bilaffären. aja e lugnt dom ska ju fixa det iallafall och det skulle inte kosta något, försäljaren sa det och pratade med mekanikern också. Får väl hoppas på det bästa.
Men frågan är om det är bra att köra bilen till jobbet? 4 mil. Varför skulle den egentligen gå sönder när jag kört med den 1 månad såhär? är bara två dagar till som jag måste köra, sen ska jag ju lämna in bilen på onsdag.