Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wyvern
Funderar på att köpa mig en stilig s60 2.4T i dagarna men har bara ett problem med denna bil som jag undrar om det går att åtgärda. Stereofronten..
Jag lyssnar varken på cd skivor eller kassetband längre, då jag tycker det är omständigt, så jag skulle vilja kunna koppla in min Alpine stereo med USB ingång så ja kör låtarna från min mp3 spelare, mycket smidigare!
Nu till frågan : går det att byta ut denna front/stereo mot en som passar till en vanlig bilstereo? Isåfall vart kan man köpa detta?

MvH: Andreas!
Användarvisningsbild
av Funk
Volvo har en egen panel, den kallades förr för taxipanel.. Den har uttag för 2 DIN stereo eller stereo + förvaringsfack. Har du mugghållare så passar dock inte denna efteråt. Panelen ligger under tillbehör till S80 men passar även V70-S60.
Volvo har även rätt adapterkabel till ISO och antennen.

Det finns även en liknande panel i bilstereohandeln, men den är både dyrare och passar sämre...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Skall kolla om jag har kvar kartongen med art.nr. i eftermiddag..

/Thomas
av perhall
Funk skrev:Volvo har en egen panel, den kallades förr för taxipanel.. Den har uttag för 2 DIN stereo eller stereo + förvaringsfack. Har du mugghållare så passar dock inte denna efteråt. Panelen ligger under tillbehör till S80 men passar även V70-S60.
Volvo har även rätt adapterkabel till ISO och antennen.

Det finns även en liknande panel i bilstereohandeln, men den är både dyrare och passar sämre...

/Thomas
Det går väl att koppla bort mugghållaren?

Andreas verkar mer intresserad av USB-ingång än kaffemuggshållare:)

PH
Användarvisningsbild
av Funk
Taxipanelen är hel, utan vare sig förvaringsfack eller mugghållare..

/Thomas
av wyvern
vad kostar en sådan panel från volvo? ja ja e nog mer intresserad av min stereo än en mugg-hållare =) bruden får hålla drickan åt mig hehe! någon websida där man kan köpa panelen?
Användarvisningsbild
av Funk
Panelen med ISO-adapter och antennadapter var när jag köpte den ganska mycket billigare från Volvo, samt även snyggare och bättre anpassad än ickeoriginal. Du måste ha antennadaptern för att det skall fungera..

BRL har en liknande för 500:- utan adaptrar...

Jag betalade 514:- för allt på Volvo, med lite rabatt för 2 år sedan.
Priserna nedan är utan rabatt:

Panelsats VO 8622876 348:-
Ledningssats VO 8623108 135:-
ISO adapter universal 99:-

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Skall kanske tillägga att monteringsanvisningen som du får i satsen är bra om man aldrig varit där och skruvat förr..

Och du får nog beställa den hos din Volvohandlare..

/Thomas
av wyvern
det var fan inte dyrt. hade försväntat mig nåra tusenlappar för ett byte... tack för hjälpen gott folk!

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]