- ons 17 okt 2018, 00:02
Som sagt så gick topplockspackningen första gången på 10k mil. Lagad av Volvo så gjorde den ca 10k mil till innan det var dags igen (21***)k mil. Isär igen och bytt packning samt planad topp osv. Har nu kört ca 3-400 mil och nu har jag ingen värme på tomgång samt att jag får upp bubblor i expantionskärlet om jag tar av locket. Märkte detta i samband med att jag drog en tom kärra och den började då varna för låg nivå på vattnet. När jag se öppnar och ska fylla på så kommer allt tillbaka. Lyckades få i nån skvätt vatten trots allt och lite dagen efter.
Nu har det gått ca 3v sen dess och bilen har inte sagt något om vattnet sen dess men har heller ingen värme
om jag inte kör eller håller varv?
Börjar tröttna på skrotbilen men ger den en sista chans här på
Forumet. Har ingen lust att byta motor eller packningen igen.
Aldrig dragit något tyngre än en vattenskoter och heller aldrig varvat mycket vid körning (har inget kort för tillfället så tjejen har brukat den).
Den går bra och svarar bra på gas, ryker ingenting och inga pölar under.
Vad tror ni? Packningen ingen? Och isåfall är det då blocket som är skevt? 3 packningar (om den nu är trasig denna gång) har alltså gått på ca 22k mil.
Volvo V70 fas 2 2011 D3 D5204T2
Dieselvärmare finns men aldrig körd av mig. Köpte bilen rasad på 21k mil.
Nu har det gått ca 3v sen dess och bilen har inte sagt något om vattnet sen dess men har heller ingen värme
om jag inte kör eller håller varv?
Börjar tröttna på skrotbilen men ger den en sista chans här på
Forumet. Har ingen lust att byta motor eller packningen igen.
Aldrig dragit något tyngre än en vattenskoter och heller aldrig varvat mycket vid körning (har inget kort för tillfället så tjejen har brukat den).
Den går bra och svarar bra på gas, ryker ingenting och inga pölar under.
Vad tror ni? Packningen ingen? Och isåfall är det då blocket som är skevt? 3 packningar (om den nu är trasig denna gång) har alltså gått på ca 22k mil.
Volvo V70 fas 2 2011 D3 D5204T2
Dieselvärmare finns men aldrig körd av mig. Köpte bilen rasad på 21k mil.

- By Söne