Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CETT
Jag ska prova att ändra inställning till snabb. Funkar inte det så får jag väl lämna in den för kontroll. Funktionen i sig är ju kanon men det är inte så bra att de mötande blir bländade.
av Lockis
stevvee skrev: lör 06 okt 2018, 09:09 Ni som klagar på att bilar blinkar, har ni dynamiska strålkastare också eller är det fasta ljus ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Undrar också om det är standard eller dynamisk Det är bekymmer med.
av stevvee
Vålvå skrev:Har dynamiskt ljus, och det fungerar perfekt!
Inga mötande bilister som blinkar irriteratBild
100% nöjd !
Samma här men PA fungerar också helt enligt förväntningar och bra (som det verkar strula för många om man läser tråden i *90 delen)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av guinness
Har dynamiskt på min V60 -16 och tycker det fungerar ypperligt.
På snart 3år och snart 9000mil så är det ett fåtal som blinkat.
av CETT
Jag har dynamiskt LED-ljus. Som sagt funkar inte bra för de jag möter i alla fall. Värst är att möta någon på ganska långt håll men som kör med halvljus. Då bländar automatiken av väldigt sent.
av Lockis
guinness skrev: sön 07 okt 2018, 13:20 Har dynamiskt på min V60 -16 och tycker det fungerar ypperligt.
På snart 3år och snart 9000mil så är det ett fåtal som blinkat.
Detta är väl inte riktigt samma princip dock?
nya V60 dynamiska har ju flertalet LED lampor och ska bara blända av det som behövs.
På din V60 ska den ju bryta helljuset helt vid möte.
av Mumsmums
Nja, det finns dynamiska på den gamla V60 också men då med xenon istället för LED.
av fragge
Mumsmums skrev:Nja, det finns dynamiska på den gamla V60 också men då med xenon istället för LED.
Hur i hela friden funkar de då?
Det är skillnad på dynamisk helljus och helljusautomatik. Helljusautomatiken bländar av helljuset helt när de ser mötande trafik, det dynamiska helljuset formar ljuset så att det bara bländar av precis där den mötande bilen är, runt ikring den mötande bilen lyser det fortfarande helljus.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
fragge skrev:
Mumsmums skrev:Nja, det finns dynamiska på den gamla V60 också men då med xenon istället för LED.
Hur i hela friden funkar de då?
Det är skillnad på dynamisk helljus och helljusautomatik. Helljusautomatiken bländar av helljuset helt när de ser mötande trafik, det dynamiska helljuset formar ljuset så att det bara bländar av precis där den mötande bilen är, runt ikring den mötande bilen lyser det fortfarande helljus.
Fungerar precis så som du skriver, på gamla v60 var benämningen aktivt helljus om jag inte missminner mig.

Tack för svaren :) Jag har även mä[…]

Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]