Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Två frågor. Vad kostar fast drag respektive avtagbart till en V70 Classic -08? Pris utan montering helst men komplett med kabel.

Fråga 2 rör motorvärmare. Har tänkt att montera motorvärmare på bilen framåt vintern. Är det verkligen så att man sätter kontakten ovanpå stötfångaren? Verkar ju inte särskilt snyggt jämfört med den tidigare lösningen där man monterade ett litet fack för kontakten fram på stötfångaren. Eller är det jag som missuppfattat något när jag läst installationsmanualen?
Användarvisningsbild
av forbo
Fråga 1. Kan jag inte svara på helt. Jag betalade ca: 3200:- med 50% rabatt för montering av fast drag, beställde samtidigt som bilen.

Fråga 2. Visst är placeringen ovanpå stötfångaren framför strålkastaren, otroligt dum och ful placering.

Jag bad dom sätta uttaget på sidan av stötfångaren under listen.

När jag hämtade bilen hade dom satt uttaget under nummerskylten till vänster, vilket var en ännu bättre placering tycker jag, tänkte inte på att man kunde montera den där.

Bild på placeringen:

Bild
Användarvisningsbild
av lexus
Tack för svar och bild. Bra tips om placering av uttaget. Frågan är hur man kommer åt att sätta uttaget där om man själv ska pilla med det?
Användarvisningsbild
av #27
Du drar bara kabeln mellan kylar och plasten framför kylaren inga problem.

Men du behöver en bygel som du köper på volvo..
Användarvisningsbild
av lexus
#27 skrev: Men du behöver en bygel som du köper på volvo..
Precis. Det var just hur man fäster bygeln jag undrade över. Det ser inte ut som att man har något större svängrum för borrmaskinen. Man vill ju inte fästa bygeln i plasten.
Användarvisningsbild
av #27
Dom som jag monterat har jag satt i plasten funkar bra..
av sparwen
Lite Offtopic: Det finns en stor fördel att ha uttaget monterat framtill och inte på sidan, det är framför allt en fördel för dem som eventuellt är lite glömsk av sig :)
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]