- mån 01 okt 2018, 08:54
Men jag vet ju att mina strålkastarglödlampor inte är godkända. Det är väl skäl nog till att jag vill byta inför besiktningen.
Moderator: Moderatorer
Per L skrev: ↑mån 01 okt 2018, 08:54 Men jag vet ju att mina strålkastarglödlampor inte är godkända. Det är väl skäl nog till att jag vill byta inför besiktningen.Och hur kan bilprovningen se att dom inte är godkända då?
Per L skrev: ↑sön 30 sep 2018, 17:55 kebabpizza:Nu vet jag inte hur din bils lampor ser ut men att andra inte blinkar säger inget..
"felaktig ljusbild på halvljuset". Du får nog titta litet noggrannare nästa gång du kollar mitt halvljus! Förresten visste jag inte att du kollat på min bil!
Likaså gäller "bländar ju i gengäld mötande trafik". Men du kanske vet bättre än alla dom bilar jag mött det senaste året. Ingen har blinkat åt mig. Helt enkelt för att halvljuset inte bländar mer än andra bilar!
Att jag inte vill besiktiga med dom beror helt enkelt på att dom är olagliga. Inte att dom bländar eller ger felaktig ljusbild! Ljusbilden skulle lätt bli godkänd om dom vore E-märkta!
Andreas12 skrev: ↑mån 01 okt 2018, 20:11Ingen orkar väl bry sig eftersom hälften av alla bilar som godkänns bländar ändå och ytterligare en rejäl andel bländar så fort bilen inte är tom och fjädringen sjunker ihop.Per L skrev: ↑sön 30 sep 2018, 17:55 kebabpizza:Nu vet jag inte hur din bils lampor ser ut men att andra inte blinkar säger inget..
"felaktig ljusbild på halvljuset". Du får nog titta litet noggrannare nästa gång du kollar mitt halvljus! Förresten visste jag inte att du kollat på min bil!
Likaså gäller "bländar ju i gengäld mötande trafik". Men du kanske vet bättre än alla dom bilar jag mött det senaste året. Ingen har blinkat åt mig. Helt enkelt för att halvljuset inte bländar mer än andra bilar!
Att jag inte vill besiktiga med dom beror helt enkelt på att dom är olagliga. Inte att dom bländar eller ger felaktig ljusbild! Ljusbilden skulle lätt bli godkänd om dom vore E-märkta!
Körde xenonkonverterat o ingen blinka, inte ens polisen som låg framför sade något..
Men likförbannat när man kolla själv så blända det. Har sett många där det både är xenon o led som ej ska ha det..finns anledning att dom ej är ce märkta.

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]