NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Ända sen jag köpte bilen i våras så hörs ibland/ofta ett knäppande ljud (låter kanske som ett relä, eller som en spjällmotor som försöker tvinga sig förbi ett ändläge 1ggr, svårt att beskriva), i perioder, i snitt ett knäpp var 10e sekund men varierar en del. Det låter som det kommer från under ratten men svårt att avgöra tycker jag. Knäppandet är vid varje körning. Avstängd fläkt och stereo påverkar inte och generatorn ger 14,4v stabilt vid cigguttaget.

Nån som vet något om detta?

Mvh :)
Okalettos skrev: tor 27 sep 2018, 16:56 Hej,
Ända sen jag köpte bilen i våras så hörs ibland/ofta ett knäppande ljud (låter kanske som ett relä, eller som en spjällmotor som försöker tvinga sig förbi ett ändläge 1ggr, svårt att beskriva), i perioder, i snitt ett knäpp var 10e sekund men varierar en del. Det låter som det kommer från under ratten men svårt att avgöra tycker jag. Knäppandet är vid varje körning. Avstängd fläkt och stereo påverkar inte och generatorn ger 14,4v stabilt vid cigguttaget.

Nån som vet något om detta?

Mvh :)
Jag tänker mig blinkersspaken.
Tvingar man den att vara kvar i ett "ytterläge" när man "svänger tillbaka" kan det knäppa och låta...
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]