Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av anp
C.W. skrev:Det här gav hemska vibbar :shock: ...känner att vi nu tassar i ett gränsland på väg in i ett mörker av angiveri.
Varför stanna vid att ange fortkörare...men herregud vilken potensial det finns här.

Annars så kan vi ju införa detta
http://www.sr.se/stockholm/nyheter/arti ... el=1555282
(U)
För att inte tala om http://www.atomerochbitar.se/manadsbrev/bbb-12-04.html
I kombination med tingvalls kamerahysteri, så kommer snart inga trafikolyckor alls att ske.
Vi kommer att leva i ett fullständigt brottsfritt och harmoniskt samhälle.

Att vi sedan inte kan lita på varandra, eller ha någon personlig integritet, ansvar eller frihet. Ja det är en sak vi helt enkelt får acceptera i vårt nuvunna säkerhetssamhälle.
Användarvisningsbild
av Nexus
Synthx skrev:Oh fan trodde polisen kunde vara intresserade utav att man spelar in fart syndare och folk som verkar ha köpt sitt körkort på pressbyrån.

Vägen mellan Eskilstuna och Västerås verkar vara ett fartsyndar näste, har blivit omblåst av ett antal bilister som kör minst 110 på 90 väg och omkörd när vägmarkeringen tydligt visar på omkörningsförbud. Nervösa bilister som sitter och blinkar med ljusen fast det är max 50 km/h över kviksundsbron osv ...

Saken är den att mitt körkort är ett år gammalt, och i dagens läge är prövotiden 5 år. Jag har ingen lust att betala för ett nytt körkort för att enstaka fartdårar har brådis. Och eftersom jag kör prick 50 på 50 väg så blir en del iriterade på att man inte kör 60 eller 70, de kör om och visar finger eller gör annat som får mig att se rött. Jag skulle gärna preja av dessa dårar från vägen och göra vissa kirurgiska ingrepp på dem, men eftersom även detta är olagligt så vill jag alltså spela in dårarna och skicka bandet till snuten. Skrattar bäst som skrattar sist alltså ... :lol:
Jag har märkt att vissa luskör på bron :wink: Men har du jämfört din mätare med vad som visas på skylten :?: . min mätare visar ca 5 km mer än vad som kommer upp på skyllten och då ligger jag i röven på de andra som tror sig köra prick 50. ( Har orginal dimension på däcken.)
Känns som att volvos mätare stämmer ganska bra .Har haft japanare tidigare och blev då alltid omkörd av völvo så jag bytte bort skiten och köpte en riktig bil :)

Filma mig gärna jag kör bara 10 för fort. så det blir 20 km/h för en japanare inte undra på jag måste köra om då :wink: :wink:

Sen är det olagligt att utge sig för att vara POLIS!!!!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Synthx skrev:Saken är den att mitt körkort är ett år gammalt, och i dagens läge är prövotiden 5 år. Jag har ingen lust att betala för ett nytt körkort för att enstaka fartdårar har brådis. Och eftersom jag kör prick 50 på 50 väg så blir en del iriterade på att man inte kör 60 eller 70, de kör om och visar finger eller gör annat som får mig att se rött. Jag skulle gärna preja av dessa dårar från vägen och göra vissa kirurgiska ingrepp på dem, men eftersom även detta är olagligt så vill jag alltså spela in dårarna och skicka bandet till snuten. Skrattar bäst som skrattar sist alltså ... :lol:
Men att det är prövotid betyder ju bara att om du kör mer än 30 km/h för fort där det är 50, 70, 90 eller 110 km/h (20 km/h för fort på 30 sträcka) så måste du automatiskt ta om körkortet. En som haft körkort längre blir troligtvis bara av med det en viss tid om det inte är mycket högre hastigheter. Om du ligger under "bli-av-med-körkortet-gränsen" så är det lika för alla.

Detta är som jag fattat det i alla fall.
av S60AWD2.5T
grammse skrev: Sen är det olagligt att utge sig för att vara POLIS!!!!

Nepp det är det ju inte, om man är Polis så är det ok :oops:

Har nu riggat en video för att filma alla som inte blinkar, kör för fort, rattfyllon, bältessmitare samt förvirrade pensionärer.
Det blir många band fulla ;-)
av matzen10
S60AWD2.5T skrev:Har nu riggat en video för att filma alla som inte blinkar, kör för fort, rattfyllon, bältessmitare samt förvirrade pensionärer.
Japp, jag med. Ska vi dela in in oss i distrikt och patrullera? Jag tar härifrån och västerut till norska gränsen och patrullerar!
Min videoutrustning är optimerad för: De som inte stannar när trafiksignalen slår om till gult, de som inte lägger sig till höger INNAN de svänger vänster på 90-väg, Nox-mätare speciellt inställd på polska, svartbolmande lastbilar, trimmade EPA-traktorer samt tamboskap på rymmen.

---> Matz
av anp
Synthx skrev:Saken är den att mitt körkort är ett år gammalt, och i dagens läge är prövotiden 5 år. Jag har ingen lust att betala för ett nytt körkort för att enstaka fartdårar har brådis.
Vad menar du med den här meningen egentligen?
Om andra enstaka fartdårar(?) har brådis, varför skulle du behöva betala ett nytt körkort?

Om du blir såpass provocerad eller rädd för bakomvarande, att du höjer din egen hastighet så pass att du själv riskerar ditt körkort, för att anpassa den till bakomvarandes hastighet.

Då är du en fara i trafiken, om vi skall tala klarspråk.
Att du också ( om jag får utgå från att det verkligen är 2 års prövotid ) glömt enkla trafik/körkortsregler, gör dig inte direkt säkrare som förare.

Hur ställer du dig för övrigt till att >alla< snart kan bli fotograferade av fartkamerorna, oavsett hastighet?

Att lagändringen som diskuteras kan ge en ändamålsglidning från påstådd trafiksäkerhet, till ren övervakning av trafik och personer, är väl inget att oroa sig över?
Om alla fotograferas, oavsett hastighet. Kan vi ju dels spåra personer på rymmen, stulna fordon, bilister med olaglig ljuskombination, utan bälten, talandes i mobiltelefon/fipplandes med radion/pysslande med barn/letande efter tappade föremål på golvet mm ( varför diskuteras bara mobiltelefonförbud? )

Vi kan helt enkelt övervaka och bötfälla alla tänkbara och otänkbara brott.
Förutom att få fatt på verkligt trafikfarliga personer som är påverkade eller helt enkelt inte är kapabla att framföra sitt fordon på ett säkert sätt oavsett hastighet.

Så, hur ställer du dig till den formen av övervakning? Kanske i kombination med privatspanare?
Användarvisningsbild
av Nexus
S60AWD2.5T skrev:
grammse skrev: Sen är det olagligt att utge sig för att vara POLIS!!!!

Nepp det är det ju inte, om man är Polis så är det ok :oops:

Har nu riggat en video för att filma alla som inte blinkar, kör för fort, rattfyllon, bältessmitare samt förvirrade pensionärer.
men nu är han inte POLIS ! Varför skulle han då behöva skicka in banden :?: :wink: :wink:
Om han/hon blir så arg på alla som gör lite fel i trafiken så är personen själv en fara för övrig trafik.

Synd jag inte oxå kan filma :wink: då hade jag lagt ut en snutt på nätet på de 2 blondiner som jag mötte på avfarten till folkesta i felriktning :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
[quote=
Synd jag inte oxå kan filma :wink: då hade jag lagt ut en snutt på nätet på de 2 blondiner som jag mötte på avfarten till folkesta i felriktning :!: :!: :!:[/quote]

LOL !! :D :D
Användarvisningsbild
av vetten
Nej Fy Faen för låtsaspoliser har du problem med att andra kör för fort etc. kliv ur bilen och sluta att köra det kan ju knappast vara till gagn för trafiksäkerheten men en massa leksakspoliser ute i trafiken det finns det ju tillräckligt av redan tyvärr, råkade ut för en idag på en HD som trodde att han va det eftersom han hela tiden proppsade på att när det blev typ 50 så saktade han först in till 50 för att i nästa sekund bromsa ner till 40 helt utan anledning vilket medförde att jag kom för nära honom enligt vad han visade tydligt med att peka finger för att i nästa ögonblick hindra mej från att byta fil för att slippa han :evil: en typisk leksakspolis som råkat hamna på en stor HD och hans attityd har ju inte gjort mej mer positiv till alla mc-åkare heller och då just HD-åkare :evil:
Användarvisningsbild
av freak1
synthx

Åk buss eller håll till höger om du inte ska svänga vänster.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]