NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp. Och numera lagad. Fick ut stiftet ur kontaktstycket så jag kunde fixa det ordentligt. Tog en sväng ikväll och allt funkade som det ska. Det är dock ingen garanti att den inte slänger ur sig felkoder längre fram pga något annat partikelfilterrelaterat... Men det får framtiden utvisa. Ska köra dem rätt mycket i veckan.

Två felkoder ligger dock kvar som aktiva, P2002 och P2452, men jag har fått för mig att bilen behöver några körcykler innan den släcker dem? Om det var kabeln som gjort att koderna kom såklart. Jag kan inte nolla dem. Försökt men de försvann inte.
lahi skrev: sön 23 sep 2018, 22:44
Två felkoder ligger dock kvar som aktiva, P2002 och P2452, men jag har fått för mig att bilen behöver några körcykler innan den släcker dem? Om det var kabeln som gjort att koderna kom såklart. Jag kan inte nolla dem. Försökt men de försvann inte.
Någon som kan bekräfta eller avslå ovanstående påstående? Felkoderna syns fortfarande som aktiva men ingen lampa lyser i instrumentpanelen.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]