NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
Hej! Jag har flera gånger själv bytt spollampor i takbelysningen i framsätet samt T10 lampor i baksätet. Ikväll skulle jag byta till nya lampor och hade lite problem att få i spollampan i framsätet eftersom man har stora klumpiga händer.. Rätt som det är så slocknar all belysning i taket, både i framsätet och baksätet. Vad fasen kan ha hänt? En säkring som har gått? Det lyser i bagageutrymmet och golvbelysning fram men allstå inte i taket fram och bak.
Har kollat i manualen men inte hittat hur man byter säkring eller vad det nu kan vara..
Någon som har något tips?
Tack på förhand!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
Säkringsboxen sitter under handskfacket mot torpedväggen. Bör ju stå i manualen. Man ser ju ändå om en säkring är trasig, lys på de med en bra lampa så ;-)
Användarvisningsbild
av FORSV50
Tack!! Får läsa manualen mer ordentligt.. Ska jag lysa med en lampa mot säkringarna som alltså sitter under handsfacket? Tack igen för hjälpen, ska bli intressant att kolla

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag tycker att jag sett det så rätt ofta, men har jag väl smällt en säkring har jag väl gjort det ordentligt. Ibland får man lossa dem och se. Bör ju stå innerbelysning eller liknande i manualen ;-)
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?