- tor 20 sep 2018, 09:11
Jag har precis köpt en V50 2.0d som såklart börjat krångla med dpf. Fick felkod p2452 och p2453 innan. Bytte difftryckssensorn men det blev inte bättre. Slet ner partikelfiltret och backspolade det och noterade att föregående ägare borrat tre stycken 12 mm hål rakt igenom. Återmonterade filtret och nu får jag p2002 som verkar indikera för lågt difftryck? Tröttsamt.
Jag har provtryckt slangarna mellan sensor och filter och de är hela och täta.
Jag köpte en ny difftryckssensor och det blev inte bättre för det. Snarare sämre... så kanske den nya är hel och problemet större än den gamla sa.
Kan det vara så att difftrycket är för lågt nu pga borrade hål genom partikelfiltret och att filtret är rent?
Jag är rätt sugen på att få min dpf bortprogrammerad. Jag bor i Laholm utanför Halmstad om det finns någon jättenära.
Jag är medveten om det ovettiga i att programmera bort denna funktion, men har någon här programmerat bort dpf och besiktat bilen de senaste månaderna? Hur har det gått? Någon som fått nedslag på detta?
Jag har provtryckt slangarna mellan sensor och filter och de är hela och täta.
Jag köpte en ny difftryckssensor och det blev inte bättre för det. Snarare sämre... så kanske den nya är hel och problemet större än den gamla sa.
Kan det vara så att difftrycket är för lågt nu pga borrade hål genom partikelfiltret och att filtret är rent?
Jag är rätt sugen på att få min dpf bortprogrammerad. Jag bor i Laholm utanför Halmstad om det finns någon jättenära.
Jag är medveten om det ovettiga i att programmera bort denna funktion, men har någon här programmerat bort dpf och besiktat bilen de senaste månaderna? Hur har det gått? Någon som fått nedslag på detta?
- By Dieselvolvo