Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe_s40
Tjenare har köpt ett dump kit med en öppen jbr dump vissa säger att det inte är bra med en öppen dump på s40??
av Addekarlsson
Öppen dump gör att luft som är uppmätt av lmm försvinner ut i atmosfären, vilket i sin tur leder till att motorn kommer gå otroligt fett när du dumpar. Detta gör att motorn mest troligt kommer dö ut när du frikopplar.

Återcirkulerande är vad man ska ha på bilar med lmm, eller hybrid, som både är återcirkulerande, samt atmosfärisk.

Nu går det ändå att köra öppen på vissa bilar, men de tär fortfareande inget jag rekommenderar.

Gör en sökning på "öppen AND dump" utan " " så kommer du få lite mer info.

Mvh/ Adde
av V40ThoppE
Hejsan,
Jag har en V40 2.0T och kör atmosfärisk dump på den, först monterade jag den på tryckröret före IC och då tändes motorlampan/lambda lampan.
testade då att montera den i mellan IC och spjäll, efter det funkar det klockrent.
laddar 0,9 med den och märker inga bekymmer, har dock hört att lambdasonderna kan få stryk med "öppen" dump. Så har du ett gäng sånna på hyllan (som jag har) så är det bara att testa. ingen har dock pajjat för mig ännu och jag har kört 4200 mil med den.

hoppas jag inte rört till det för mycket för dig
Mvh V40ThoppE

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]