NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
Antagligen en meningslös tråd från mig men vill bara bolla en tanke med folk som kan bilar samt att jag behöver skriva av mig lite..

Jo det är så här att igår fick jag två av fyra vindavvisare stulna. De andra två har tjuven försökt att ta men inte lyckats. Och allt detta sker på ens egen parkeringsplats som man betalar rätt mycket pengar för varje månad. Just för att bilen ska stå lite tryggare än ute på gatan..

Resterande vindavvisare ska plockas ner men sen har jag även en extra spoiler/vinge (se exempelbild) som sitter med dubbelhäftande tejp. Vad tycker ni bör jag plocka ner denna också bara för att vara på den säkra sidan eller man ska låta den sitta?

Känner ju lite att det kanske är risk att man spräcker plasten eller dylikt när man försöker att ta av den från bilen och då kan den ju lika bra sitta kvar..
Eller finns det smidigt sätt att avlägsna plast från bilen? tex genom att spraya label off eller liknande vid fästytan för att försöka få in lite spray där så att tejpen släpper lättare?

Tackar på förhand!
Mvh
Screenshot_20180914-090432_Samsung%20Internet.jpeg
Screenshot_20180914-090432_Samsung%20Internet.jpeg (99.33 KiB) Visad 614 gånger
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SRT
Många år sedan nu men då blev en Honda Accord till mig utsatt för skadegörelse / stöld när man stal vindavvisaren till takluckan och samtidigt förstörde en elektrisk taklucka i glas för många tusen.Rena klåparna.En tid senare var det dags igen när vingen på bakluckan försvann som var skruvad i luckan på den tiden samt med dubbelhäftande tejp.Man hade helt enkelt slitit bort vingen med våld och kvar satt alla skruvar samt en del tejp som skulle hålla denna vinge.Återigen rena klåparna.Honda vingen hittade jag en tid senare egendomligt monterad på taket på en VW buss och när jag skulle konfrontera bilföraren vid en ljusreglerad korsning försvann han med denna VW buss fortare än ett blixtnedslag körandes mot rött.Garanterat samma klåpare som stal vindavvisaren.Själv fick jag bort tejprester och en fin lackyta igen med vanlig bilvax efter många svordomar.Finns ju alltid en risk att de som nu stal dina vindavvisare kommer tillbaka som i mitt eget fall även för vingen.Men sådant är ju naturligtvis aldrig lätt att veta.
Användarvisningsbild
av FORSV50
Tack för svar SRT. Tragiskt och förjävligt rent ut sagt att folk inte kan skilja på ditt och mitt.. Precis som du beskriver, så är jag rädd för att det inte kommer att stoppa här, utan att de kommer tillbaka för att ta vingen. Samtidigt känner jag att varför ska jag behöva ta bort vingen från min bil pga rädslan för att den ska bli stulen och istället bara låta den ligga och damma i mitt förråd.. Men är ju en risk man får överväga.

Funderar nästan på att säga upp min parkeringsplats och istället parkera bilen runt om i närheten så att den står på olika plaster varje kväll, natt. Anledningen till att jag betalar för platsen var en förhoppning om att bilen skulle stå tryggare där.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Värme Cirkulation

Prova att varva ur motorn lite mer än vanligt[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]

Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]