igmab skrev:Vad görs?Jag har inte gjort någon service, men jag ringde bilia och frågade häromdagen vad den kostade. Fick svaret 3700kr för första servicen. Vad som ingår vet jag inte.
Vad kostar det?
/Martin
Mats
Moderator: Moderatorer
igmab skrev:Vad görs?Jag har inte gjort någon service, men jag ringde bilia och frågade häromdagen vad den kostade. Fick svaret 3700kr för första servicen. Vad som ingår vet jag inte.
Vad kostar det?
/Martin
tega skrev:ska göra min första service på min v70 3700:- på bilia 1450:- på bra bil. undrar hur mycket mera man får på bilia eftersom dom är mer än dubbelt så dyra?Jag tror ärligt talat inte att du fått korrekt pris från Bra Bil.
Jensen skrev:Stämmer det är bara en så kallad anpassad service jag ska göra bilen är ett år men har bara gått 1500 mil.Detta talade jag om på bilia men dom missuppfattade mig kanske vad vet jag.Där imot så hörde jag på service hos bilbolaget uppe i Umeå eftersom jag var där på semester och dom skulle ha 2300:- enligt dom kostade olja+filter 1300:- och 1000:- för jobbet.tega skrev:ska göra min första service på min v70 3700:- på bilia 1450:- på bra bil. undrar hur mycket mera man får på bilia eftersom dom är mer än dubbelt så dyra?Jag tror ärligt talat inte att du fått korrekt pris från Bra Bil.
Att det skulle skilja mer en 2000kr stämmer inte.
Jag tror det verkar som att du fått pris för enbart ett oljebyte.
Återkom gärna med om priset stämde el inte.
Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]